המוצרים נבדקו ואושרו ע"י משרד הבריאות
משלוח מהיר עד הבית 1-4 ימי עסקים
הקניה באתר מאובטחת בתקן PCI
10% הנחה לנרשמות למועדון*
5% הנחה על כל הערכות והמארזים באתר
90% קיבלו את המשלוח למחרת
הקודם
הבא

המגזין

כיצד תתמודדי עם מחזור לא עקבי

כיצד תתמודדי עם מחזור לא עקבי

ישנן סיבות רבות מדוע את סובלת ממחזור לא עקבי. הצעד הראשון להתמודדות עם הבעייה הוא להבין את הסיבה לה, מה שמאפשר לך ליצור תוכנית פעולה. אז מהן הסיבות האפשריות וכיצד מתמודדים איתן?

הסיבות למחזור לא סדיר

האורך הממוצע של מחזור הווסת הוא בין 24 ל-32 ימים, אך ישנם מחזורים קצרים קבועים של 21 יום, ואילו אחרים מתארכים ל-45 ימים. עם זאת, נשים רבות מאד סובלות ממחזורים בלתי סדירים שאורכם משתנה. חוסר העקביות בווסת יכול להתבטא הן בתדירות המחזור והן במשכו ובעוצמתו. אישה עם מחזור לא עקבי יכולה ליהנות מתקופות של סדירות במחזור שאחריהן יופיעו תקופות של אי סדירות, או להיות בעלת מחזור שאינו סדיר באופן תמידי. מחזור לא עקבי יכול להיגרם ממגוון גורמים, כולל מתח, חוסר שינה מספקת, מחלות, תזונה לא נכונה, עלייה או ירידה משמעותיות במשקל או שינויים הורמונליים.

מדוע מחזור לא עקבי מפריע לנו?

מחזורים לא עקביים עלולים לפגוע בפוריות שלך מכיוון שהם מקשים על איתור חלון הביוץ. אך גם אם אינך מתכננת הריון, מחזור לא סדיר יכול להפריע לך מאד. כאשר המחזור אינו צפוי, קשה לתכנן תוכניות, לקבוע אירועים חברתיים ולוחות זמנים של עבודה. ייתכן שבשל המחזור הלא עקבי שלך, את נתקלת באופן בלתי צפוי בתופעות הקשורות למחזור המפריעות לך בחיי היומיום, כגון רמות אנרגיה משתנות וחוסר מיקוד, שינויים במצב הרוח ובתסמינים נוספים.

כיצד מתמודדים עם מחזור לא עקבי?

ישנם דברים רבים שתוכלי לנסות כדי להתמודד עם המחזור הלא סדיר שלך. מומלץ לעקוב אחר הופעת המחזורים ומשכם באמצעות אפליקציות ייעודיות לכך שניתן להוריד באופן חינמי לכל טלפון. כך יהיה לך מושג לפחות על גודל הבעיה, ותוכלי לזהות בכל זאת דפוסים במחזור. זה יסייע לך גם לדווח דיווח מדוייק לרופאת הנשים שלך.

חשוב לבדוק את רמות ההורמונים שלך ולטפל בהן אם אינן תקינות. אם המחזורים שלך לא סדירים בגלל שאת נמצאת במתח נפשי, נסי למצוא דרכים להפחית את רמות הלחץ ולטפל בעצמך טוב יותר, כמו טיפול פסיכולוגי, יוגה, מדיטציה או טכניקות הרפיה אחרות שיכולות לעזור להפחית מתח ולשפר את הבריאות הכללית שלך. הקפידי על שעות שינה קבועות ורבות ככל הניתן. נסי להימנע מעישון ומאלכוהול, וכן מעלייה או ירידה דרסטיות במשקלך.

בדקי שהתזונה שלך נכונה. תזונה מאוזנת תעניק לך רכיבים תזונתיים שאת זקוקה להם לשמירה על גוף ונפש בריאים ושיעזרו למחזור שלך לווסת את עצמו. אם הבעיה נמשכת, אולי הגיע הזמן לדבר עם הרופא שלך לגבי נטילת גלולות למניעת הריון שיסייעו בהסדרת המחזור שלך.

כדאי להחזיק בכל מקום בו את נוהגת להימצא במשך היום "ערכת מוכנות למחזור", הכוללת טמפונים או תחבושות הגייניות, וכמובן – מגבונים אינטימיים שיאפשרו לך להישאר רעננה ונקייה גם אם המחזור קופץ עלייך בהפתעה. החזיקי את המגבונים בתיקך, במשרד ובבית כדי לכסות את כל האפשרויות והמצבים.

המגבונים האינטימיים של אינטימה יעניקו לך הרגשת בטחון שאת יכולה להמשיך כרגיל בכל מצב, יעניקו לגופך ריח נעים ותחושה יבשה. נסי ותהני מהשיפור באיכות החיים שלך.

Facebook
Print
WhatsApp
Email