המגזין

08:24 AM
איך להימנע מזיהומים בדרכי השתן? הכל על היגיינה אינטימית בצבא

איך להימנע מזיהומים בדרכי השתן? הכל על היגיינה אינטימית בצבא

יום ראשון הגיע ואת שוב ממתינה, יחד עם עוד עשרות חיילים, בתור לאוטובוס. נסיעה ארוכה עוד לפנייך ואת מתיישבת בכסא הקטן, בדרך לשבוע חדש ומאתגר בבסיס. מי כמוך יודעת, שהדבר שהכי היית רוצה עכשיו זה פשוט להניח את הראש על החלון ולהירדם. אבל כשהבטן התחתונה כואבת ומגרד לך באיזור האינטימי, ללכת לישון הופך למשימה בלתי אפשרית ואת מוצאת את עצמך זזה באי נוחות במשך כל הנסיעה, רק מחכה להגיע כבר ולברוח לשירותים הקרובים – כדי להרגיש הקלה רגעית. 

למה חיילות סובלות יותר מגרד וכאבים באיזור האינטימי?

דלקת בדרכי השתן היא אחת מהבעיות הבריאותיות הנפוצות ביותר אצל נשים, כאשר הקיץ החם לא בדיוק עושה חסד עם האיזור הזה בגוף: הלחות בפות מצטברת במהירות והמשמעות היא שגשוג של בקטריות וחיידקים, דווקא באיבר הרגיש ביותר שיש. התחושה הפיזית היא מעין “שריפה” לאחר מתן שתן, גרד מציק וכאבים שהולכים ומתגברים, במיוחד אם לא מטפלים בדלקת בזמן. עבור חיילות – הנדרשות ללבוש מדים ארוכים במשך שעות רבות, השמירה על ניקיון האיזור האינטימי היא לא תמיד פשוטה, על אחת כמה וכמה עבור מי ששירותים נקיים הם בבחינת מותרות בשבילה והיא נמצאת בשטח מרבית הזמן. 

העונה החמה, אם כך, היא התקופה שהכי “מועדת לפורענות” בעניין הזה וחשוב להבין איך ניתן, למרות הכל, לשרת בתפקיד תובעני בצבא ובכל זאת להצליח לשמור על שגרת ניקיון: על ידי כמה פעולות פשוטות, תוכלי למנוע מעצמך את כל הסבל הזה ולעצור התפתחות של דלקת בדרכי השתן, על כל המשתמע מכך, גם אם את משרתת בתנאים מאתגרים במיוחד והמקלחת איננה זמינה לך באופן יום יומי.

חוששת שחטפת דלקת בדרכי השתן? זה מה שכדאי לך לעשות

לפני הכל, חשוב שתביני שחיידקים מתרבים – כאשר יש להם את התנאים לעשות זאת. אם תקפידי על רענון של איזור הפות באופן קבוע, תוכלי להסיר את הלכלוך והזיעה ולאפשר לסביבה הכל כך רגישה הזו “לנשום” ולעצור את התפתחות הבקטריות. כמובן שמקלחות תדירות, הן הדרך המושלמת לעשות זאת, אבל בתור חיילת לוח הזמנים שלך בוודאי דחוס וכמובן שאינך יכולה לקפוץ למקלחת, בכל פעם שמתחשק לך, אלא רק בסוף היום וגם זה – לא תמיד. 

איך ניתן לשמור על ניקיון הפות גם בצבא? טיפים לחיילות

הדרך הפשוטה והנוחה ביותר לעשות זאת, היא ניגוב האיזור האינטימי במגבונים ייעודיים, המשאירים ניחוח עדין ונעים ובעיקר עוזרים לך להיפטר משכבת הלחות והחיידקים. המגבונים ארוזים אחד-אחד באופן המאפשר לך לשאת אותם לכל מקום, בין אם זה בכיס המכנס, בכיס החולצה, בתוך הארנק ואפילו בעטיפה של פנקס החוגר. לאורך החודש הם יכולים להיות החברים הכי טובים שלך, אלה שמלווים אותך בכל שלב של היום, כאשר במהלך ימי המחזור הם הופכים לחיוניים במיוחד. אבל מעבר לשמירה על ניקיון של איזור הפות.

טיפ שכדאי לך לאמץ ולבצע מדי יום – בצבא וגם בבית

חזרת הביתה לחופשת השבת? פנקי את עצמך במקלחת מרעננת ויסודית, כזאת שלא מתאפשר לך לעשות בבסיס – והכניסי לשגרת הטיפוח הביתית שלך גם שטיפה אינטימית שתעניק לך תחושת ניקיון ורעננות. ריח לא נעים הוא עניין שקל מאוד לטפל בו, כשאת משתמשת במוצרי הטיפוח הנכונים, אלה שמיועדים באופן ספציפי לאיזור הזה של גופך, שיש לו רמת חומציות מסויימת ותכונות ייחודיות. 

עם זאת, הניקיון התכוף לא פוטר אותך מהצורך לשתות הרבה – במיוחד בקיץ – שזוהי הפעולה הפשוטה אך היעילה ביותר, למניעת דלקות בדרכי השתן בפרט ולשמירה על בריאותך בכלל. התייבשות היא אחת מתופעות הקיץ השכיחות, בעיקר אצל חיילות שמשרתות במקומות פתוחים ולא במשרד, לכן הקפידי הקפדה יתרה על הרויית הגוף במים ותראי שהגוף שלך יוקיר לך תודה.

 

חזור לNews
Email WhatsApp Print Facebook