המגזין

04:26 PM
גרד בפות בגיל ההתבגרות – טיפים מעשיים להתמודדות עם התופעה

גרד בפות בגיל ההתבגרות – טיפים מעשיים להתמודדות עם התופעה

איבר המין הנשי הוא אזור רגיש בעל עור עדין והרכב חיידקים מדוייק המגן עליו ומאפשר את פעולתו התקינה. בשל הרגישות הרבה של האזור הוא נוטה להגיב לדברים רבים, ולעיתים הדבר מתבטא בהופעת גרד מטריד בפות או בנרתיק. למרבה המזל, יש מה לעשות כדי למנוע או לפחות להפחית מאד את התופעה.*

הגיינה אישית בגיל ההתבגרות

בגיל ההתבגרות אנו מתחילות את תהליך הפיכתנו מילדות לנערות, תהליך ארוך שבו עלינו ללמוד דברים חדשים על עצמנו ועל גופנו. חלק מהלמידה הנדרשת קשורה לשמירה על הגיינה אישית של הגוף. כאשר אנחנו ילדות, ההגיינה שלנו ברובה באחריות הורינו, והם העושים זאת עבורנו או מדריכים אותנו כיצד לנהוג. אך בגיל ההתבגרות, לעיתים קרובות אנחנו חשות מבוכה על התערבותם בנושא או לא מאפשרות להם להדריך אותנו. גם ההורים חשים מבוכה רבה, ולכן לעיתים נמנעים בעצמם מלשוחח איתנו בעניין. נותר לנו רק להתייעץ עם חברות קרובות או לצפות בסרטוני הדרכה באינטרנט, ולא תמיד אלו מספיקים כדי לעורר מודעות מלאה למצב ההגיינה של גופנו. לכן לעיתים קרובות ההגיינה שלנו בגיל הזה אינה באמת מספיקה כדי להותיר אותנו נקיות באמת, במיוחד באזורים האינטימיים הזקוקים להתייחסות מיוחדת.

בנוסף, בגיל ההתבגרות חלים בגופנו שינויים מהירים שלחלקם השפעה ישירה על מצב ההגיינה שלנו. למשל, אנו מזיעות הרבה יותר מכפי שהזענו כילדות קטנות, והרכב הזיעה שלנו משתנה. אנו גם מקבלות ווסת בשלב כלשהו, והדבר מחייב אותנו ללמוד לטפל בהפרשות מן הנרתיק והפות שלנו.

במצב שבו ההגיינה שלנו לא מספיקה, עלולים להתפתח חיידקים ופטריות באזור הפות והנרתיק שאינם חלק מהחיידקים ה”טובים” שאמורים לחיות בו. הם גורמים לתופעות שונות, כגון זיהומים, פריחות וגם גרד, שיכול להיות מאד לא נעים.

בעייה נוספת שעלולה לגרום לגרד ופריחה באזור האינטימי שלנו היא התפתחות אלרגיה לסבון הכביסה, סבוני רחצה, הבדים מהם הבגדים והמגבות שלנו עשויים, וכד’.

אז איך מתמודדים עם תופעת גרד באזור האינטימי? הנה טיפים מעשיים:

  • טיפ מס’ 1 – הגיינה מעל הכל – וודאי שאת אכן מגיעה לכל פינה בגוף בזמן הרחצה, גם לקפלים נסתרים, והקפידי להתרחץ לפי הצורך, לפחות פעם ביום.
  • טיפ מס’ 2 – אם את חושדת ששימוש בסבון או אבקת כביסה מסויימת גורמת לך לאלרגיה, נסי להחליף אותם ולראות את השפעת ההחלפה על הגרד.
  • טיפ מס’ 3 – הקפידי להחליף תחבושות וטמפונים בזמן המחזור מדי מספר שעות. השארת טמפון או תחבושת זמן ארוך עלולה לגרום לזיהום חמור, ובמקרים נדירים – אפילו למוות מהרעלת דם.
  • טיפ מס’ 4 – השתדלי ללבוש בגדים תחתונים ומכנסיים העשויים מבדים “נושמים” וטבעיים, בעיקר כותנה. בגדים מאווררים עדיפים על בגדים צמודים לאזור האינטימי, שעלולים לגרום לחימום והזעת יתר באזור שלא תוכל להתנדף. מצב כזה הוא בדיוק מה שחיידקים “רעים” מחכים לו כדי להתרבות ולגרום לזיהומים ובעיות רפואיות נוספות.
  • טיפ מס’ 5 – בכל מקרה שהגרד אינו חולף תוך זמן קצר והוא מטריד מאד ואולי אף מדיף ריח רע או דימום, פני מייד לרופא לבירור העניין ולקבלת טיפול מתאים.
  • טיפ מס’ 6 – השתמשי בתכשירי הגיינה המותאמים במיוחד לאזור האינטימי. החזיקי בתיקך מגבונים אינטימיים של JezV, למשל, כדי שתוכלי לנקות היטב את האזור לאחר פעילות ספורטיבית, הזעה, או סתם כשבא לך להרגיש נקייה ורעננה. המגבונים מותאמים במיוחד לשמירה על עור הפות והנרתיק ולרמת החומציות המיוחדת שלהם. נסי ותראי את ההבדל בהרגשה!

*האמור לעיל אינו תחליף לייעוץ רפואי

למוצרי המותג JezV המיועדים לאיזור האינטימי, לחצי כאן

 

חזור לNews
Email WhatsApp Print Facebook