המגזין

08:09 AM
הזעת יתר בזמן ההריון – מה כדאי לדעת?

הזעת יתר בזמן ההריון – מה כדאי לדעת?

נשים רבות חוות עלייה בהזעה בזמן ההריון הכרוכה בתחושות בלתי נעימות. כדאי לדעת שישנן דרכים להפחית את חוסר הנעימות ולהרגיש רעננות גם כשאתן בהריון. קראו מדוע מתרחשת הזעה מוגברת בהריון ומה ניתן לעשות כדי להקל על עצמכן.

הפרשות זיעה מוגברות בזמן הריון – למה זה קורה?

הזעה היא אחת הדרכים היעילות ביותר בטבע לאזן את טמפרטורת הגוף ומתרחשת בקרב מיני יונקים שונים. אידוי הזיעה מן הגוף מנצל אנרגיית חום וגורם להורדת הטמפרטורה הפנימית. בזמן הריון מתרחשים שינויים דרסטיים בגופן של נשים, במיוחד בכל הקשור להפרשת הורמונים. הורמון האסטרוגן המופרש מגביר את זרימת הדם, כך שאת עלולה להרגיש חום רב יותר מן הרגיל. גם להורמון הפרוגסטרון השפעה על הזעה מוגברת בזמן ההריון. ההורמונים מבלבלים את בלוטת ההיפותלמוס במוחנו, שהיא האחראית לוויסות הטמפרטורה בגופנו.

התופעה מוכרת ונפוצה מאד ויכולה להתרחש לכל אורך ההריון ואפילו מעט לאחר הלידה, אך היא בולטת במיוחד בשליש הראשון ובשליש השלישי של תקופת ההריון. נשים הריוניות מדווחות במיוחד על הזעות לילה – הן מתעוררות שטופות זיעה ללא כל סיבה מיוחדת, גם כאשר טמפרטורת החדר נעימה.

הזעה מוגברת בהריון אינה נעימה מסיבות רבות

למרות היותה בלתי מזיקה וטבעית, תופעת ההזעה המוגברת עלולה מאד להקשות על חייהן נשים בהריון. הן מרגישות כבדות ותשושות, ההזעה גורמת להן לעצבנות וקוצר רוח והן חוות תחושות של חוסר רעננות וריח גוף לא נעים. בנוסף לכל שאר הקשיים הפיסיים והנפשיים איתם מתמודדות נשים בהריון, הפרשת הזיעה המוגברת לעיתים גורמת להן לחוש לא מושכות עבור בני זוגן ולהימנע ממגע. הן עלולות לחוות חוסר בטחון בסביבת עבודה או במפגשים חברתיים, מה שכמובן אינו תורם לשיפור מצב הרוח.

אז איך משפרים את המצב?

ישנם דברים רבים שתוכלי לעשות כדי להרגיש נעים יותר בשלבי ההריון השונים. ראשית, הקפידי לשתות די נוזלים במשך היום כדי לפצות על איבוד הנוזלים בהזעה ולמנוע התייבשות. שתיה מספקת תמנע תחושות עייפות וסחרחורות, וכמובן – תשמור על בריאותך ובריאות עוברך.

שנית, לבשי בגדים נוחים ורפויים ככל הניתן, מבדים “נושמים” ואווריריים. אפשר להתלבש בשכבות, כך שתוכלי להסיר בגד עליון אם חם לך ולהרגיש טוב יותר. תוכלי גם להיעזר במניפה או בספריי מים מינרליים שניתן לשמור במקרר ולהתיז על הפנים והצוואר בזמן גל חום.

בנוסף, כדאי להימנע מאכילת מאכלים חריפים המעוררים הזעה או ממאכלים חמים מאד. אם יש לך אפשרות כזו, התייעצי עם דיאטנית או תזונאית לגבי אופן התזונה המומלץ בזמן הריון, מכיוון ששמירה על משקל תקין בזמן ההריון תורמת מאד לתחושה טובה, קלילה ונעימה יותר. עליית יתר במשקל עלולה להגביר את תופעת הפרשת הזיעה עוד יותר מהרגיל.

קרם אינטימי הוא פתרון מצויין

בנוגע להגיינה, תחושת רעננות גופנית ודימוי גוף חיובי, ישנם היום פתרונות מצויינים שיתנו לך הרגשה טובה לגבי עצמך וגופך. מלבד דאודורנט ורחצה, השתמשי בקרם אינטימי כגון קרם אינטימה או מגבונים אינטימיים מסדרת אינטימה. מוצרים אלו הם בעלי רמת חומציות המתאימה לאזור האינטימי ומיוצרים מחומרים המסייעים לשמירה על הגיינת האזור כגון תמציות צמחים אורגניות. כאשר את מרגישה ריח לא נעים, תחושת דביקות, זיעה מוגברת וחוסר רעננות, תמיד תוכלי לשלוף את המוצרים הללו מהתיק או המגירה בעבודה, לקפוץ רגע לחדר השירותים, להתרענן ולהתנקות ולהרגיש נשית ונעימה ממש כמו לפני ההריון גם אם אין לך אפשרות להתקלח באותו זמן.

בכל מקרה, אל תתייאשי – התנחמי בכך שמדובר בתופעה זמנית וחולפת ושיש דרכים להתמודד עמה. שמרי על עצמך ופנקי את עצמך ככל הניתן – מגיע לך!

חזור לNews
Email WhatsApp Print Facebook