המגזין

03:22 PM
המדריך ללבוש המתאים ביותר לזמן המחזור

המדריך ללבוש המתאים ביותר לזמן המחזור

איך כדאי להתלבש כדי שתוכלי להרגיש הכי נוח ונעים גם בזמן המחזור? ואילו בגדים הכי מתאימים לשמירה על הגיינה אישית ונקיון כשאנו במחזור? הנה המדריך שלנו בנושא:

להרגיש נוח ובטוח

הבגדים הטובים ביותר ללבוש בזמן המחזור הם אלה שגורמים לך להרגיש נוח ובטוח. אחת הדרכים הטובות לגלות מהם היא פשוט לנסות סוגים שונים של בגדים תחתונים, מכנסיים וכו’, עד שתמצאי משהו שהכי נעים לך בו. מכנסיים קצרים וחצאיות בדרך כלל מאווררות יותר, ולכן בקיץ כשחם מאד ואנו מזיעות עדיף לבחור בהם כשאפשר. בכלל, בגדים מאווררים, גמישים ולא-צמודים עדיפים ונוחים יותר בזמן המחזור. בגדים העשויים מסיבים טבעיים ולא סינתטיים גם הם עדיפים, מכיוון שהם “נושמים”, כלומר – מאפשרים נידוף טבעי של זיעה ואוורור. ג’ינס למשל (לא צמוד מדי) הוא בחירה מתאימה, מכיוון שהוא עשוי מכותנה. הוא גם נוח ועוזר לשמור על התחתונים והתחבושות במקומם. טייטס פחות מומלצים אם את משתמשת בתחבושות הגייניות, מכיוון שהן עלולות להיראות כבליטה באזור הישבן. הם גם צמודים ולא תמיד מאפשרים אוורור מספיק. אם את סובלת מנפיחות באזור הבטן בזמן המחזור, בחרי במכנסיים בגזרת מותן גבוהה וישרה, שיאספו את הבטן כדי שתוכל להיראות שטוחה יותר.

לגבי תחתונים, יש נשים שמעדיפות חוטיני, כי הן מרגישות שיש פחות בד בין רגליהן וזה פחות מכביד ויותר מאוורר. אבל אחרות לא מוכנות לשמוע על חוטיני בדיוק מאותן סיבות – הן מרגישות פחות מוגנות באזור מכיוון שיש בתחתונים הללו פחות בד. לחלק מאיתנו הדבר גורם לחיכוך לא נעים עם המכנס ואפילו לפריחה. בכל מקרה, כל עוד יש לך מספיק זוגות תחתונים נקיים זמינים ואת מחליפה אותם באופן קבוע לאורך היום, את יכולה ללבוש איזה דגם תחתונים שבא לך.

תקלות קורות לעיתים בזמן מחזור, וישנם מקרים בהם מתרחשת דליפה קלה של דימום שמגיעה עד לבגדים החיצוניים שלנו. לכן מומלץ ללבוש מכנסיים או חצאית בצבעים כהים בזמן המחזור, כי כך אנשים בסביבתנו לא יוכלו להבחין בכתמים, נסבול פחות מבוכה ויהיה לנו זמן להחליף את הבגד לפני שמישהו ישים לב לעניין.

טמפונים או תחבושות הגייניות?

נשים רבות מעדיפות להשתמש בטמפונים, משום שכך הן רואות פחות את הדימום ויש להן תחושה נקייה יותר. לעומת זאת, נשים אחרות ממש לא יכולות לסבול טמפונים, ואינן מעוניינות להחדיר אותן לנרתיק שלהן. הן אוהבות את התחבושות, שמאפשרות לעקוב ולראות מה מצב הדימום ומזכירות לנו להחליף אותן לעיתים דחופות. דרך אגב, אחת הסכנות הגדולות שבשימוש בטמפונים היא שאת עלולה לשכוח אותם בפנים, ואז הם עלולים לגרום לזיהום חמור, הרעלת דם ואפילו למוות.

בשנים האחרונות צצה אפשרות נוספת להגנה – תחתוני מחזור. מדובר על תחתונים העשויים מבד מיוחד הסופג את כל הדימום. ניתן להחליף אותם כל מספר שעות ולכבסם לשימוש חוזר שוב ושוב. לפתרון זה יתרון סביבתי משמעותי, מכיוון שתחבושות הגייניות וטמפונים גורמים לאשפה רבה, וחלק מהם ומן האריזות שלהם אינו מתכלה באופן טבעי וגורם לפגיעה בכדור הארץ.

בכל מקרה, כל אמצעי הגייני הוא לגיטימי לחלוטין והבחירה היא לגמרי שלך – מה שהכי נוח ובטוח לך, מה שנעים לך ומתאים לך. גם כאן, מומלץ להתנסות במספר אמצעים, דגמים ומותגים שונים כדי שתוכלי לבחור מה שהכי נכון עבורך.

מה עוד ניתן לעשות כדי להרגיש נוח בזמן המחזור?

ההמלצה החמה היא לשאת איתך חבילה קטנה של מגבוני אינטימה לאזור האינטימי לכל מקום – בתיק, בכיס המכנס או אפילו במגירה במשרד. קפיצה לשירותים, ניגוב קטן ואת מרגישה הכי נקייה, מריחה נהדר גם כשיש דימום ויכולה להמשיך את היום שלך בבטחון ובכיף. נסי ותהני!

חזור לNews
Email WhatsApp Print Facebook