המגזין

08:02 AM
הפרשות מהנרתיק וההשפעה שלהן על הריח באיזור האינטימי

הפרשות מהנרתיק וההשפעה שלהן על הריח באיזור האינטימי

הפרשות נרתיקיות הן שילוב של נוזלים מהרחם, צוואר הרחם והנרתיק. יש להם תפקיד חשוב בשמירה על איזון רמת החומציות של הנרתיק, והן תורמות גם לשימון הטבעי שלו. הפרשות הנרתיק עוזרות לשמור על סביבה בריאה באזור האינטימי על ידי ניקיון ולחות. להפרשות הנרתיק יש ריח טבעי שיכול להיות נעים כאשר האזור בריא לחלוטין. עם זאת, הן יכולות גם לגרום להגברת ריח הנרתיק או ליצירת ריח רע ממנו אם הן לא פועלות באופן תקין. מה כדאי לדעת על הפרשות מהנרתיק וכיצד ניתן לשלוט בריח הנרתיק?

מהן הפרשות נרתיקיות?

הנרתיק מייצר נוזל שעוזר לשמור עליו נקי ובריא ומגן עליו מפני זיהומים. נוזל זה נקרא הפרשה נרתיקית. לנרתיק בריא צריכה להיות רמת חומציות – pH – בין 3-4, רמה שהיא חומצית מספיק כדי להרוג את רוב סוגי החיידקים והשמרים שעלולים לגרום לזיהום. כאשר איזון זה מופרע ורמת החומציות עולה או יורדת, הדבר עלול לגרום לאישה לסבול מזיהום בנרתיק או להפרעות בריאותיות אחרות.

הפרשות נרתיקיות מספקות הגנה טבעית מפני חיידקים ומיקרואורגניזמים אחרים. הם לא הגורם היחיד שמשפיע על הריח באזור האינטימי, אבל הם כן ממלאים חלק ביצירת הריח. כמות ההפרשות הנרתיקיות משתנה מאשה לאשה, ויכולה להשתנות לאורך המחזור החודשי. ההפרשות מורכבות ממים, זיעה, שמנים טבעיים וחיידקים “טובים” החיים בנרתיק. להפרשה מהנרתיק בדרך כלל יש ריח קל בלבד, הדומה לריחם של שמרים או אמוניה. כאשר יש ירידה או הפסקה בהפרשות, או כאשר הנרתיק מזדהם או לוקה בפטריה כלשהי, המערכת כולה יוצאת מאיזון והדבר עלול לגרום להגברת הריח מן הנרתיק ומכל אזור הפות או לשינוי בריח, בדרך כלל לרעה.

מה חשוב לדעת על שינויים בהפרשות הנרתיקיות?

כאמור, הנרתיק מייצר סוגים שונים של הפרשות נרתיקיות, המשתנות בצבע, בתדירות ובריח בהתאם לזמן בו את נמצאת במחזור החודשי שלך. סיבות נוספות לשינויים בהפרשות הנרתיק כוללות למשל הריון, לידה, גיל המעבר ושימוש בתרופות מסוימות. חשוב שתשימו לב להפרשות הנרתיק שלכן ותוודאו שהן תקינות ובריאות. אם אתן מבחינות בשינויים כלשהם בצבע, בתדירות או בריח של הפרשות הנרתיק שלכן, חשוב להתייעץ בנושא עם רופאת הנשים שלכן. למשל, כאשר עולה ריח דגי חזק מן הנרתיק, הדבר יכול להצביע על זיהום כמו וגינוזיס חיידקי (BV) או טריכומוניאזיס (TRICH). במקרה כזה יש לקבל טיפול מיידי להפסקת הזיהום.

איך אפשר לשלוט בריח הפרשות הנרתיק?

מכיוון שישנן סיבות שונות לריח הנרתיק, ישנן גם דרכים שונות לשלוט בו. חשוב לבקר לפחות פעם בשנה אצל רופאת הנשים כדי לוודא שהאזור בריא לחלוטין. תזונה נכונה יכולה להשפיע על ריח הנרתיק, וכך גם שמירה על משקל תקין. כמובן שלהגיינה אישית יש כאן מקום מרכזי. אנחנו חייבות להקפיד על רחצה טובה של האזור. שימוש בתכשירים ייעודיים לאזור הנרתיק חשוב ועוזר. דאודורנט אינטימי של אינטימה, למשל, מותאם במיוחד לרמת החומציות של האזור, הוא בעל ריח נעים ועדין, ומורכב מתמציות צמחים מתאימות. בשימוש נכון הוא מסייע לשמירה על ריח נעים מהפות והנרתיק לאורך כל שעות היום, ולמספר ימים. אם אין זיהום או בעיה רפואית אחרת בנרתיק וסביבתו, הדאודורנט של אינטימה יספיק בהחלט לתת לך תחושת רעננות וריח נהדר כל הזמן, ויעניק לך תחושת בטחון בכל סיטואציה.

חזור לNews
Email WhatsApp Print Facebook