המגזין

07:42 AM
מוכח מדעית: אלה הריחות שגברים נמשכים אליהם

מוכח מדעית: אלה הריחות שגברים נמשכים אליהם

חוש הריח הוא חוש עוצמתי, החוש היחיד המחובר ישירות לאזור הרגשות במוח שלנו. הריח הוא גם מרכיב חשוב ביותר במשיכה בין גברים ונשים. אבל אילו ריחות גברים הכי אוהבים? מחקרים רבים בדקו את הנושא, והנה התוצאות.

חוש הריח של גברים

בטבע הריח הוא חלק חשוב בחייהם של זכרים, המשתמשים בו כדי לסמן טריטוריה ולתקשר עם זכרים אחרים מאותו המין וממינים אחרים. בממלכת החיות ישנן דוגמאות רבות לבעלי חיים המשתמשים בריחות כדי למשוך בני המין השני. לדוגמה, נקבות עש משחררות פרומונים לאוויר המושכים זכרים מקילומטרים, וכך גם חתולות מיוחמות. פרומונים הם חומרי ריח נדיפים המיוצרים בגופם של בעלי חיים ובני אדם.

אמנם אצל בני אדם ריחות מהווים טריגרים לרגשות ולזכרונות, אך בסך הכל חשיבותו של חוש הריח פחותה מעט אצלם מאשר אצל יונקים אחרים. עם זאת, ריח עדיין משמעותי גם אצל בני אדם, במיוחד בכל הקשור לבחירת בני זוג, ומסתבר שישנם ריחות מסוימים שגברים מוצאים כמושכים יותר מאחרים.

ריחות שגברים נמשכים אליהם

חוקרים גילו כי גברים נמשכים מאד להרבה ריחות הקשורים לסוגי מזון מסויימים, ובמיוחד – שוקולד, וניל ודלעת. וניל הוא ריח המזוהה לעתים קרובות עם נוחות וביטחון. ריח שוקולד מעלה תחושות של אושר, אהבה ורווחה. גברים גם מגלים משיכה עזה לריחות צמחי התבלין לבנדר, קינמון, ארז ואלגום. ללבנדר השפעה מרגיעה על הגוף המפחיתה את רמות החרדה והמתח, ולשאר צמחים הריח סגולות מיטיבות המשרות תחושות נעימות וטובות. לבנדר ווניל הם גם ריחות שמזכירים לרוב הגברים את אימותיהם ואחיותיהם, ומעלים זכרונות ילדות מתוקים. מחקר של אוניברסיטת שיקגו מצא שגברים נמשכים לנשים שיש להן ריח דומה לזה של אמהותיהם. החוקרים שיערו שהסיבה לכך היא שהריחות הללו קשורים לתחושות חום והגנה.

במקביל, התברר במחקרים כי גברים נמשכים גם לריחות גבריים כמו טבק ועור, כנראה בשל היוקרה שהם מייצגים והיותם סמלי גבריות בתרבות האנושית. מחקר נוסף מצא שלגברים מתרבויות שונות יש העדפות לריחות שונים.

ריחות נשיים שגברים נמשכים אליהם

כאמור, פרומונים הם כימיקלים השולטים בהתנהגות המינית של בעלי חיים. הם מופרשים ומאותרים על ידי בני אותו המין למטרות רבייה, סימון טריטוריה ואזהרה של בני המין האחרים. גם גברים אנושיים נמשכים לריח הגוף הטבעי של האישה, הכולל פרומונים. הם אפילו נמשכים לפרומונים של בעלי חיים אחרים, כמו למשל המושק – ריח הפרומונים של איילים – שנעשה בו שימוש רב בבשמים.

אולי תופתעו לגלות שגברים אנושיים גם נמשכים לריח הזיעה הטבעי של נשים ולריח הטבעי של עורה ושערה. מחקר מאוניברסיטת שיקגו מצא שניתן להשתמש בניחוח שיערה של אישה כדי לחזות עד כמה היא מושכת. הם קבעו שגברים נמשכים לנשים עם רמות גבוהות יותר של אסטרדיול (הורמון מין נשי) בשיערן. הסיבה לכך היא שריח הגוף הטבעי של האישה הוא אינדיקטור חזק לפוריות שלה.

האם לבושם השפעה על המשיכה בין המינים?

למרות ההעדפה הגברית לריחה הטבעי של האישה, כמה מחקרים מצביעים על כך שלנשים שמשתמשות בבושם הנכון יותר קל למשוך את תשומת הלב של בן זוג פוטנציאלי, וכי נשים שמשתמשות בבושם מוזמנות יותר לדייטים מאשר אלו שלא.

אז איך מושכים את גבר חלומותייך בדייט?

כמובן שמקפידים על הגיינה שתאפשר לך להריח נפלא גם בימים חמים ולמרות ההתרגשות. תכשיר מצויין שיכול לסייע מאד הוא הדאודורנט האינטימי של אינטימה, שעוזר לאזור האינטימי שלך לשמור על ריח רענן לאורך ימים בשימוש פשוט וקל ונותן לך את הבטחון שאת זקוקה לו כדי להרגיש נהדר גם בדייט מלחיץ.

חזור לNews
Email WhatsApp Print Facebook