המגזין

03:28 PM
מקלחת חמה או קרה – מה טוב יותר עבור הפות והנרתיק שלך?

מקלחת חמה או קרה – מה טוב יותר עבור הפות והנרתיק שלך?

ייתכן מאד שאת טועה באופן שבו את מנקה את הפות והנרתיק שלך. אזור הנרתיק שלך הוא אחד החלקים הרגישים ביותר בגופך, וכן, יש דרך נכונה לנקות אותו. נשים רבות מתלבטות בשאלות כגון – מה הכי מתאים לאזור האינטימי שלי – מקלחת חמה או קרה? האם להשתמש בשטיפה אינטימית? ועוד. הנה מדריך מרוכז בנושא:

מובן לכולנו שהנרתיק צריך להיות מטופל בעדינות ושאנו צריכות להיות עדינות גם בטיפול בפות שלנו. אך כיצד נכון לנקות את הנרתיק שלנו? האם מים מספיקים? מה לגבי סבון? הנה כמה שאלות ותשובות בנושא:

האם כדאי להשתמש בשטיפות אינטימיות?

עם השנים, נשים התחילו להרגיש צורך לקנות ולהשתמש בשטיפות אינטימיות. עם זאת, חשוב להשתמש בהן באופן הנכון. שטיפות אינטימיות אינן מיועדות לשטיפה פנימית של הנרתיק. לנרתיק בריא היכולת לנקות את עצמו, ולכן אין צורך לשטוף את פנים הנרתיק כלל, לא במים ולא בסבון. תכשירי שטיפה אינטימית מיועדים לשטיפת הפות – החלק החיצוני של אברי המין שלנו, ולא הנרתיק – החלק הפנימי שלהם. שימוש נכון בשטיפה האינטימית של ג’ז וי, למשל, מאפשר לך להפחית את הסיכון לזיהומים באזור האינטימי ולשמור על חומציות תקינה של האזור.

האם כדאי להשתמש בסבון?

כן, סבון עדין ונטול בישום מתאים לשימוש באזור הפות אך שוב – לא בפנים הנרתיק. סבון אגרסיבי מדי, המכיל כימיקלים חריפים, חומרי צבע וריח סינתטיים ודטרגנטים, עלול להיות הרסני לשכבת החיידקים המועילים הנמצאת באופן טבעי באזור האינטימי שלנו. החיידקים הללו הם חיידקים “טובים”, המשתתפים באופן פעיל בשמירה על בריאות העור באזור. פגיעה בחיידקים אלו עלולה לגרום להתפשטות חיידקים מזיקים, לגידול יתר של אוכלוסיית החיידקים או להתפתחות זיהומים וגירויים באזור. לעומת זאת, סבון טבעי אורגני המבוסס על צמחי מרפא כגון קלנדולה ואכניציאה, למשל, יכול להיטיב מאד עם עור האזור האינטימי שלנו. צמחים אלו הוכחו במחקרים כבעלי סגולות הפחתת דלקות וזיהומים, יובש וגירויים בעור הפות.

אילו אזורים כדאי לנקות?

כשאנחנו מדברות על שטיפת האזור האינטימי, כאמור, אנחנו מתכוונות לניקוי הפות ולא לנרתיק. את הפות יש לשטוף באופן קבוע, ויש להקפיד לנקות רק את האזור החיצוני ולהרחיק את הסבון מפתח הנרתיק. לאזור האינטימי שלנו חלקים שונים, ויש להתייחס ולרחוץ את כולם – את כיסוי הדגדגן, את השפתיים החיצוניות משני צידיהן, את אזור החיץ בין הפות לפי הטבעת, וכד’. חשוב לזכור שכיוון הרחצה צריך להיות מקדימה אחורנית ולא להיפך, כדי להימנע מן הסיכון שבחדירת חיידקים מפי הטבעת לאזור הפות והנרתיק.

מקלחת חמה או קרה?

רוב הרופאים ממליצים על מקלחת חמה וטוענים כי שימוש במים חמים הוא בחירה טובה יותר. אמנם אפשר להשתמש גם במים קרים, אך מים חמים יכולים לעזור להרוג חלק מהחיידקים המזיקים שחדרו או התמקמו באזור במשך היום. שימי לב שאינך משתמשת במים חמים מדי, שעלולים לגרום לכוויה קלה בעור האזור העדין. עור הפות רגיש והוא בעל שכבה אחת פחות מעור שאר גופנו, ממש כמו עור השפתיים והפטמות שלנו. לכן מים חמים מדי עלולים לפגוע בו. בנוסף, הם גם עלולים לפגוע באוכלוסיית החיידקים הטובים והרצויים שבו.

ומה קורה לאחר השטיפה?

אחרי שסיימת לשטוף את הפות, וודאי שאת מייבשת את המקום היטב בטפיחות קלות במגבת נקייה לחלוטין. השארת לחות באזור עלולה לגרום לזיהומים בנרתיק, להתפתחות פטריות נרתיקיות ולהופעת שפשופים וגירויים בעור. לאחר הייבוש תוכלי למרוח קרם המיועד לאיזור האינטימי, שיסייע לך למנוע ריחות לא נעימים במהלך היום יום.

לקטלוג המוצרים המלא של JezV – לחצי כאן

חזור לNews
Email WhatsApp Print Facebook