המגזין

08:13 AM
סימנת וי על ממוגרפיה? הגיע הזמן לבדוק את האיזור האינטימי שלך

סימנת וי על ממוגרפיה? הגיע הזמן לבדוק את האיזור האינטימי שלך

העלאת המודעות לצורך באבחון מוקדם של סרטן השד, מעודדת נשים רבות לגשת ולהיבדק. בדיקת ממוגרפיה היא חשובה וכמובן שאין להטיל בנחיצותה כל ספק, אך למרבה הצער הבריאות של יתר האיברים הנשיים, מלבד החזה, אינה נמצאת בראש מעייניהן של אותן נשים בדרך כלל. המודעות ומתן תשומת הלב לכל שינוי או כאב באיזורים האינטימיים הכוללים את הפות על כל חלקיו, יאפשרו לך לשמור על הבריאות שלך ולהרגיש בנוח עם גופך.

להיות עם היד על הדופק בכל הקשור לגוף שלך

כשנוצר זיהום או מתפתחת מחלה בגופך, את תרגישי את זה בדרך כלל באחת מן הדרכים שבהן הגוף יבחר לאותת לך, כש”תהיה לו בעיה”. זה יכול לבוא לידי ביטוי בטמפרטורת הגוף שתעלה, בכאבים ממוקדים וחדים באיבר מסוים או בכאב עמום ובכל מקרה – בתחושות לא נעימות שמטרתן להבהיר לך, שמשהו לא בסדר.

כשמדובר באיזור הפות, מחלות וזיהומים יתבטאו בדרך כלל בגרד, באדמומיות ובתחושת שריפה בעת מתן שתן. מדובר בתופעות לא נעימות שקשה להתנהל איתן ביום-יום, אך למרבה הצער רוב הנשים לא מקשיבות לאיתות הכה ברור הזה של הגוף  ומעדיפות להמתין שהבעיה תחלוף מאליה, במקום לטפל בה בזמן.

למה נשים נוטות שלא “לתפוס בזמן” בעיות בריאותיות הקשורות לפות שלהן?

אולי בגלל שזה מביך אותך לדבר על פות ועל כל הקשור באיבר האינטימי הזה, אא אולי בגלל שאת מבוהלת ממה שמתרחש אצלך בווגינה ואינך יודעת כיצד להתמודד עם המצב שנוצר – כך או כך, חשוב שתביני שככל שתקדימי לטפל, כך יגדל הסיכוי שתקצרי את תקופת הסבל. את יכולה בהחלט להיפטר מאי הנעימות והקושי שמלווים אותך, להחלים מהזיהום או הדלקת שאת סובלת ממנה ולשוב לחיים הרגילים שלך ולתפקוד מלא, כפי שמגיע לך.

המבוכה האופפת את השיח סביב האיברים האינטימיים והבעיות הרפואיות – הנפוצות מאוד אגב – שנוצרות בהם, היא כל כך שכיחה, עד כי הרבה נשים יעדיפו להימנע מיחסי מין, לרוץ לשירותים בכל עת ולהתגרד עד זוב דם בסתר ובלבד שיוכלו להשאיר את ה”סוד” הזה אצלן – ולא לגלות לאיש שהן סובלות מדלקת בדרכי השתן, מפטריה או מגרד כלשהוא. ככל שתמהרי לקבל את העובדה כי הווגינה היא איבר ככל האיברים ומגיע לה לקבל את הטיפול הנכון והמתאים ביותר, כך תיהני ממקסימום של שלום עם גופך. הניקיון, הטיפוח וגם כמובן הענקת טיפול רפואי כשצריך, הם הכרחיים על מנת שתצליחי לטפל בעצמך מבלי להתבייש כשנוצרת בעיה אינטימית כלשהיא, כשהדגש הוא לתת את המענה הנכון והמיטבי בזמן.

שתי הבעיות הנפוצות ביותר של האיברים האינטימיים אצל נשים

אין כמעט אישה שלא התמודדה, או עתידה להתמודד, עם אחת מן התופעות הבאות:

  1. דלקת בדרכי השתן – ככל הנראה המחלה השכיחה ביותר בקרב נשים. הגורמים לדלקת הזו יכולים להיות היגיינה לקויה או הרגלי ניקיון קלוקלים, אך גם הידבקות במחוללי מחלות כמו ווירוסים או חיידקים, שאיננה תלויה ברוטינת הרחצה של האישה. דלקת בדרכי השתן יכולה להכאיב ולייצר תעוקה באיזור הבטן התחתונה ובמקרים חמורים אף לכאוב מאוד ולגרום לעליית חום הגוף.
  2. פטריה וגינלית – המייצרת גרד והפרשות ולפעמים גם תחושה של צריבה. בנוסף להרגשה הפיזית הלא נעימה, תופעת לוואי מעיקה אחרת היא ריח רע מהפות או מהנרתיק.

הדרך לבריאות של הפות עוברת דרך מוצרים שמותאמים בדיוק לאיזור הזה

את מרגישה אי נוחות או כאב של ממש באיזור הפות? ראשית כל, גשי לרופא. אם בחירה בגניקולוג ממין נקבה על פני גניקולוג זכר תסייע לך להרגיש טוב יותר עם הבדיקות בקליניקה, עשי זאת. בכל מקרה זכרי, כי לעתים ניתן יהיה לקבל מרשם למשחה או לתרופה מתאימה כמו אנטיביוטיקה, במיוחד במקרים של דלקת אקוטית בדרכי השתן, גם ללא בדיקה גניקולוגית מלאה, כך שאת בהחלט יכולה להרגיש בנוח.

בכל הנוגע לשמירה על הבריאות שלך, הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא למנוע היווצרות של דלקות ולכן עשי ככל שביכולתך על מנת להתייחס לפות שלך בכבוד. בחיי היום יום, המשמעות היא לרחוץ את האיזור האינטימי בתכשיר רחצה שמתאים לו, כזה שמכיל רמת חומציות שאינה מגרה את העור. בנוסף, תוכלי לשמור על רעננות באיזור הפות ולמנוע התפתחות והתרבות של פטריות, באמצעות שימוש במגבונים אינטימיים באופן יום יומי, אותם את יכולה לקחת לכל מקום – אפילו לעבודה – וליהנות מניקיון מקסימלי של האיזור הכי אישי בגופך.

חזור לNews
Email WhatsApp Print Facebook