המגזין

03:30 PM
כיצד משפיע עודף משקל על ריח הגוף?

כיצד משפיע עודף משקל על ריח הגוף?

אנשים רבים אינם מודעים עד כמה המשקל שהם נושאים משפיע על ריח גופם. ריח גוף הוא תוצר של תהליכים טבעיים המתרחשים בגופנו וישנם גורמים רבים המשפיעים עליו, כולל שכבת החיידקים שעל עורנו, התזונה שלנו, מצבים בריאותיים שונים ותרופות. אך גם למשקל שלנו השפעה על ריח הגוף. איך הוא משפיע וכיצד מתמודדים עם ההשפעות הללו? קראו את ההסבר שלנו בנושא:

מהו עודף משקל?

לעודף משקל הגדרות שונות. נהוג להשתמש במדד ה-BMI, מדד מסת הגוף (Body Mass Index), שהוא המדד העולמי המקובל לקביעת עודף משקל או תת־משקל. חישוב של ה־BMI מתבצע על ידי חלוקת המשקל שלך (בק”ג) בגובה שלך בריבוע (במטרים).

עם זאת, רופאים, דיאטנים וחוקרים רבים חולקים על השימוש במדד ה-BMI וטוענים שאינו הדרך הטובה ביותר לבדוק אם אדם הוא בעל משקל תקין, מסיבות שונות שלא כאן המקום לפרט. בכל מקרה, מחקרים מראים כי למשקל גופנו יש בהחלט חלק באופן שבו גופנו מריח.

כיצד משפיע משקל הגוף שלנו על ריח גופנו?

כאשר אנו נמצאות בתת-משקל, מערכת העיכול שלנו עלולה להפיק חומרים הנקראים קטונים. קטונים משתחררים כאשר הגוף משתמש בשומן המאוחסן בו ליצירת אנרגיה. התופעה אופיינית גם לכל מי שמקפידה על דיאטה קטוגנית או מרובת-חלבונים, וגם למי שלוקה באנורקסיה. קטוגנים משחררים ריח הדומה לזה של אצטון. אם ריח הגוף שלך מרגיש חומצי או בעל ריח הדומה לזה של מסיר לק, הדבר נגרם כנראה בשל קטונים. גם ריח רע מהפה עלול להיגרם על ידי קטונים.

משקל עודף יכול גם הוא להשפיע מאד על ריח הגוף בדרכים רבות. אוכלוסיית החיידקים החיים על פני העור שלנו משתנה ככל שאנו עולות במשקל. החיידקים מייצרים אמוניה וכימיקלים נוספים הגורמים לריחות רעים ונמצאים ברמות גבוהות יותר אצל אנשים עם משקל עודף מאשר אצל אלה שנמצאים במשקל תקין.

גם תת-משקל וגם עודף משקל הם מצבים המשנים את האיזון הטבעי של הגוף, וגורמים לשינוי תפקודן של כל המערכות והאיברים הפועלים בו – מערכת העיכול, המערכת ההורמונלית, מערכת הלימפה ובלוטות הזיעה, הכבד, הכליות, ועוד. לתפקוד של מערכות ואיברים אלה השפעה על החומרים שהגוף מפריש החוצה לעור שלנו, ולכן גם על ריח גופנו.

מהן הדרכים הטובות ביותר להפחית את ריח הגוף?

שמירה על משקל תקין מסייעת מאד לשיפור ריח הגוף. באמצעות תזונה בריאה ומגוונת, עשירה בירקות בצבעים שונים ובעלת איזון נכון בין חלבונים לפחמימות ניתן להגיע לפעילות אופטימלית של כל מערכות הגוף, ובעקבותיה גם לריח גוף הכי נעים ורענן שניתן להשיג באופן טבעי.

כמובן שחשוב מאד להקפיד על הגיינת גוף ופה טובות, במיוחד אם משקל הגוף שלך אינו בנורמה המקובלת. שימוש בדיאודורנטים ובתכשירים מונעי הזעה מסייע מאד. הקפדה על החלפה תדירה של מגבות תמנע התפתחות חיידקים על פני המגבת, שעלולים לעבור לעורך בניגוב שלאחר הרחצה.

לבישת בגדים נוחים ומאווררים, מבדים “נושמים” וטבעיים כמו כותנה ופשתן, ופחות ביגוד העשוי מבדים סינתטיים, יכולה לסייע מאד לשמירה על אוכלוסיית חיידקים תקינה על גבי העור ומניעת ריחות לא נעימים ממנו.

תכשירים ייעודיים יכולים לסייע לך מאד לשמור על ריח נעים גם באזורים האינטימיים, שאינם נחשפים כמעט לאוויר ולכן עלולים לפתח ריחות לא נעימים. תוכלי, למשל, לשאת בתיק חבילת מגבונים אינטימיים של אינטימה. המגבונים כוללים חומרים צמחיים טבעיים השומרים על רמת pH נכונה לעור האזור, מנקים אותו ומותירים אותו בעל ריח נעים ונקי. הם יכולים לתת לך תחושת בטחון בכל מקום שבו תהיי על ידי שימוש מהיר כשאת מרגישה צורך בכך. אם את בעלת משקל שאינו בנורמה, תוכלי ליהנות בכל זאת מריח גוף נהדר בכל רגע לאורך היום בעזרת המגבונים של אינטימה.

שמעת כבר על הקרם האינטימי המפורסם שלנו?

חזור לNews
Email WhatsApp Print Facebook