המגזין

03:35 PM
מהו הזמן הטוב ביותר למקלחת: כשקמים בבוקר או לפני שהולכים לישון?

מהו הזמן הטוב ביותר למקלחת: כשקמים בבוקר או לפני שהולכים לישון?

חלק מאיתנו מעדיפות להתקלח בבוקר, לאחר ההשכמה, ואילו רבות אחרות מעדיפות דווקא לסיים את היום עם מקלחת טובה. מי מאיתנו צודקת? מתי עדיף להתקלח כדי לשמור על הגוף הכי נקי וריחני?  בדקנו, ואלו התשובות:

הרגלים קשים לשינוי

בני האדם הם מטבעם יצורים של הרגל, ולכן רובנו מתקלחות בשעה דומה בכל יום, בין אם בבוקר ובין אם בלילה. אולי נשבור קצת הרגלים מדי פעם בסופי השבוע, בחגים או בחופשות, אבל לרוב, נוח לנו לדבוק בשגרה שלנו ולהתקלח פחות או יותר באותו זמן ביום. המחלוקת בין אלו המעדיפות מקלחת בבוקר לבין אלו המעדיפות להתקלח בערב עתיקת יומין ועזה. אז מהי הגישה הנכונה?

היתרונות של מקלחת בבוקר

הטיעון הראשון והגדול ביותר לטובת מקלחת בבוקר הוא שהיא מכינה אותך להתחיל את היום. המקלחת בתחילת היום שוטפת מעלינו את השינה והישנוניות מהלילה וגורמת לגוף להרגיש מחודש. כפי שטענה אחת מבנות הצוות שלנו, “מקלחת בבוקר מעירה אותי ונותנת לי את ההזדמנות להתאמן. אני אדם של בוקר – אני אוהבת לקום מוקדם ולנצל את היום, לצאת לריצה או ללכת לחדר כושר. גיליתי שאם לא אעשה פעילות גופנית בתחילת היום זה לא יקרה בכלל, אז אני מעדיפה להתעורר, להתאמן, ואז לקפוץ למקלחת לפני שאני מתחילה לעבוד”.

יתרון נוסף של מקלחת בבוקר הוא מבחינת היגיינה. אנו מזיעים בכל לילה בזמן שאנו ישנים, צוברים שמנים גופניים וכן קרדיות אבק הנמצאות בכל מיטה ונדבקות אל הזיעה. מקלחת בוקר שוטפת את כל הללו ומותירה אותנו נקיים לקראת היום. היא מאפשרת לנו להגיע לעבודה ללא שאריות ריח זיעה.

לקטלוג המוצרים של JezV לאיזור האינטימי – לחצי כאן!

היתרונות של מקלחת בלילה

ועכשיו לקונטרה. קודם כל, מקלחת בלילה ללא ספק טובה מאד לשינה שלך. כאשר אנו יוצאות מהמקלחת בערב מתרחשת ירידה מהירה של טמפרטורת הגוף הפנימית שלנו, שיכולה להשרות שינה ולסייע לנו בהירדמות.

מומחה השינה ג’יימס ווילסון, אושיית רשת בתחום, ממליץ “להתקלח (או לחילופין לעשות אמבטיה) לפני השינה, עדיף כ-30 דקות עד שעה לפני. הסיבה היא שכדי שהגוף שלנו יירדם בקלות רבה יותר ויישאר בשינה עמוקה אנחנו צריכים ליצור ירידה בקצב הלב, להיות רגועים ולהשיג ירידה בטמפרטורת הליבה של הגוף. המקלחת עוזרת להורדת טמפרטורת הגוף, ואומרת לגוף שלנו שהגיע הזמן להתחיל מתכוננים לשינה”.
במחקרים נמצא אישוש לטענתו של ווילסון. החוקרים גילו כי מקלחות חמות מפחיתות קורטיזול, הורמון הסטרס, ולכן מרגיעות ועוזרות להכניס את הגוף למצב שינה.

בנוסף, אם את סובלת מאלרגיות, עדיף לך להתקלח בלילה. המקלחת תשטוף כל אבקה ואלרגנים שנאספו על עורך במהלך היום, שבלעדי המקלחת היית מעבירה למיטה שלך. אלרגולוג מומחה ששוחחנו עמו אישר שחשוב מאד לשמור על חדר השינה, בו אנו מבלות שעות רבות מחיינו, נטול אלרגנים ככל האפשר. הוא הסביר כי מקלחת לפני השינה עשויה לעזור ‘לשטוף’ כל עובש חיצוני או אבקה ש”נלכדה” בשיער שלנו, על העור או הבגדים שלנו.

ומהי ההחלטה הסופית?

בקיצור, לכל אחד מזמני הרחצה – בבוקר ובערב, יתרונות משלו, והבחירה נותרת בידייך. אם חשוב לך יותר להתרענן בבוקר ונעים לך לעשות זאת, בחרי במקלחת בוקר. אך אם את מעדיפה להיכנס למיטה נקייה ורגועה לחלוטין, בחרי במקלחת לפני השינה שתסייע לך להירדם במהירות ובקלות.בכל מקרה, אנו ממליצים לך מאד להשתמש במקלחת בסבון הטבעי לחלוטין של אינטימה, סבון גוף טבעי איכותי בעבודת יד, 100% טבעוני ובריא ביותר לעור שלך, הרבה יותר מאשר סבונים רגילים. הסבון מועשר בשמנים אתריים וצמחים אורגניים שיסייעו לך בניקוי ובהרגעת העור, ויספקו אפקט מרגיע באופן כללי שעשוי גם לסייע לך להתחיל את היום או להיכנס למיטה בשלווה.

חזור לNews
Email WhatsApp Print Facebook