המגזין

08:20 AM
ריח רע בנרתיק לאחר לידה

ריח רע בנרתיק לאחר לידה

תקופת ההיריון היא מורכבת ויש בה לא מעט אתגרים שהגוף שלך מתמודד עמם מבחינה פיזית, לכן טבעי שתמתיני בכיליון עיניים ללידה, שאת בוודאי מקווה שתביא עמה סוף לקשיים גופניים רבים שאת חווה. ייתכן שזו הסיבה להפתעה הגדולה, שמרגישה מי שנתקלת בתופעות לא כל כך נעימות בגוף שלה ועוד באיזור הרגיש ביותר שבו, דווקא אחרי הלידה עצמה.

תקופת משכב הלידה – התופעות שאיש לא מדבר עליהן

אמרו לך שתרגישי הקלה, שהלחץ על שלפוחית השתן שהרגשת בחודשים המתקדמים – זה שגרם לך לרוץ לשירותים כל חמש דקות – יחלוף, אך הנה את כבר כמה שבועות בתוך האימהות הטרייה ובכל זאת ממשיכה לסבול מכאבים ומתחושה שורפת באיזור ההוא. הופעתם של כאבים, הרגשה של צריבה וריחות לא נעימים מהנרתיק, חשוב להבין, הם עניין נפוץ מאוד אך לא מספיק מדובר, שמקורו במקרים רבים בדלקת “סמויה” בדרכי השתן, שאותה את עלולה לגלות רק אחרי שתלדי.

למה הדלקת נחשבת ל”סמויה”? בחודש התשיעי הראש של העובר כבר נמצא קרוב-קרוב לנרתיק והוא לוחץ על שלפוחית השתן שלך, מה שכאמור מעורר בך צורך עז להשתין בתכיפות רבה. במקרים רבים, מתווספת לכך דלקת שהולכת ומתפתחת, אם בשל זיהום חיידקי מקרי או בגלל הקושי לנקות היטב את האיזור האינטימי בגלל הבטן ההריונית הגדולה. הרבה נשים הסובלות מכאב בסוף הריונן טועות לחשוב, שהתחושות המעיקות בחלק התחתון של גופן – מקורן בהיריון בלבד והן למעשה “מפספסות” את חלון ההזדמנויות החשוב כל כך, לטפל בדלקת בדרכי השתן כאשר היא נמצאת רק בהתחלה. חשוב להבין מה עלול לגרום לכך וכיצד אפשר למנוע זיהומים, לשמור על היגיינה אינטימית בקלות גם בשליש האחרון של ההיריון – ולטפל בקלות בריח רע מן הפות לאורך כל התקופה וגם, כמובן, לאחר הלידה.

על מה חשוב להקפיד בכל הקשור להיגיינה אינטימית לאחר הלידה?

אין ספק שלא קל להתכופף ולהגמיש את הגוף כשהבטן מסתירה לך את האיברים האינטימיים שלך. גם הנשים הרזות ביותר, מתקשות לראות את הוואגינה של עצמן, כשהן עומדות במקלחת ומביטות למטה במהלך החודש התשיעי. רובן מצליחות להבחין רק בכפות הרגליים ולכן טבעי שזה יהיה מאתגר עבורך להצליח לסבן את כל-כולך, כמו שנהגת לעשות בטרם נכנסת להיריון. למרות זאת חשוב שתביני, שעניין המקלחות הוא חשוב ואפילו קריטי, לשמירה על היגיינה אינטימית במהלך ההיריון ואחרי הלידה ולהגנה על גופך מפני דלקת בדרכי השתן.

מסיבה זו, כאשר הרחצה הופכת למורכבת מדי עבורך – בין אם בגלל הבטן ההריונית או דווקא אחרי שאת יולדת, בגלל תפרים או כאבים אחרים – חשוב שתנסי שטיפה אינטימית שתתן לך גיבוי. על ידי שימוש יום יומי בתכשיר ייעודי שיסייע לך לנקות בצורה אופטימלית את האיברים האינטימיים שלך, תוכלי לוודא שהסרת את הזיעה והלחות שהצטברו במהלך היום באיזור הזה. חיידקים ופטריות מתרבים בקלות בתנאים של חום ולחות, אשר נשים הריוניות רבות סובלות מהם. לאחר לידה ובמיוחד אם חווית דימומים מיוחדים בשל סדקים שנוצרו באיזור הפות, את חשופה יותר לזיהומים ומכאן שאת צריכה להעניק לעצמך אקסטרה הגנה. נסי לשאת בקביעות מגבונים אינטימיים לחים ונעימים ולהשתמש בהם בכל הליכה לשירותים. ניקיון קבוע גם מעבר לרחצה במקלחת, יעזור לך לוודא שאת מסירה עד כמה שניתן את שכבת החיידקים שעל עורך ומונעת את היווצרותם של ריחות רעים מהנרתיק, או מהחלקים החיצוניים של הפות שלך.

עשי ואל תעשי: מה כדאי לך לעשות וממה מוטב שתימנעי

אל תחששי ללכת לשירותים אחרי הלידה! ממש ברגע שבו תוכלי פיזית לעשות זאת, מוטב שתלכי להתרוקן: הפחד מכאב או מצריבה באיזור האינטימי הוא מובן, אך ההתרוקנות של השלפוחית תסייע לסילוק המזיקים מגופך. נסי להקל על עצמך ו”לנגב” עם מגבון לח במקום עם נייר טואלט וככה תימנעי מחיכוך לא נעים של העור המגורה ממילא – ועל הדרך “תרוויחי” רענון של האיזור.

עבר כבר זמן רב מהלידה ואת עדיין סובלת מריח לא נעים? ראשית כל, הזמיני תור לרופא גם אם את לא מרגישה כאב. מוטב שתיבדקי, ליתר ביטחון – וכך תוכלי לקבל טיפול תרופתי אם יהיה צורך. בינתיים, הקפידי על רחצה בתכשירים בעלי רמת חומציות שמתאימה לגופך והוסיפי קרם אינטימי עדין לשגרת הניקיון היומית שלך, שינטרל את הריח הלא נעים ויגרום לך להרגיש הרבה יותר טוב.

חזור לNews
Email WhatsApp Print Facebook