המגזין

04:20 PM
דימום ווסתי מוגבר – כך תתמודדי עם דימום מוגבר בזמן המחזור

דימום ווסתי מוגבר – כך תתמודדי עם דימום מוגבר בזמן המחזור

דימום ווסתי כבד , מנורגיה בשפה המקצועית – הוא בעיה שכיחה אצל נשים היכולה להיגרם מסיבות רבות ולפגוע באיכות החיים שלהן למשך מספר ימים בכל חודש. למה זה קורה ואיך אנחנו יכולות להתמודד עם זה? קראו את ההסבר והטיפים שלנו בנושא –

מהו דימום ווסתי מוגבר?

המחזור החודשי שלנו אורך בדרך כלל בין שלושה לחמישה ימים, כאשר חלק מהנשים חוות זרימת דם כבדה יותר מאחרות. אך כאשר אנו מדברות על דימום וסתי כבד כבעייה רפואית, ההגדרה היא מחזור שנמשך יותר משבעה ימים או כזה היוצר דימום כה חזק שהוא דורש החלפת תחבושות הגייניות או טמפונים מדי שעה. הדימום המוגבר בזמן הווסת יכול לגרום עם הזמן לאנמיה. תסמינים נוספים של התופעה כוללים עייפות במהלך היום, סחרחורת, התכווצויות מכאיבות של הרחם, ועוד.

לחצי כאן, לקטלוג המוצרים האינטימיים של JezV

מדוע את חווה דימום ווסתי מוגבר?

כאמור, ישנן סיבות רבות לכך שאשה חווה דימום ווסתי כבד. מנורגיה יכולה להיגרם בשל תזונה לא בריאה, חוסר איזון הורמונלי או מתח. מצבים רפואיים כמו אנדומטריוזיס, זיהום ברחם או בצוואר הרחם, סרטן הרחם או בצוואר הרחם, מחלת אגן דלקתית, קרע ברחם כתוצאה מלידה או הפלה ושימוש בהתקן תוך רחמי אף הם יכולים לגרום לדימום מוגבר בזמן המחזור.אחד הגורמים הנפוצים ביותר לדימום מוגבר בזמן המחזור הוא שרירנים ברחם. שרירנים הם גידולים לא סרטניים המתפתחים בתוך הרחם ויכולים לגרום לדימום ווסתי כבד משום שהם מפעילים לחץ על הרחם או על כלי הדם הסמוכים.סיבה נפוצה נוספת היא רירית רחם דקה מדי, אם בשל חוסר בהורמונים, זיהום, פציעה, ניתוח או טיפול בסרטן, או שימוש ממושך בגלולות למניעת הריון ואז הפסקת נטילתן.

כיצד מטפלים בדימום ווסת כבד?

ישנם טיפולים שונים בדימום וסת כבד, בהתאם לסיבה לדימום. לכן ראשית יש לברר את הסיבה ולהבין מהיכן נובעת הבעיה. טיפולים הורמונליים כגון גלולות למניעת הריון וטיפול בפרוגסטרון כדי לאזן את ההורמונים יכולים לסייע במקרים מסויימים, וכך גם טיפולים תרופתיים נוספים כמו תרופות נוגדות דלקת לא סטרואידיות להפחתת דלקת. במקרים אחרים נדרש ניתוח להסרת הרחם, הגידול הסרטני או השרירן.

כיצד לשרוד מחזור עם דימום מוגבר בחיי היומיום

אם את סובלת מדימום מוגבר בזמן המחזור מומלץ לגשת לבירור אצל הגניקולוג כדי לקבל טיפול מתאים. אך בינתיים, ישנם דברים רבים שתוכלי לעשות כדי להקל על עצמך. התחילי בלנוח כמה שאפשר ולא להרבות בפעילות בימי המחזור העיקריים. זה הזמן להירגע ולסנן משימות כמה שיותר, וממש לא הזמן לשיעורי אירובי. שתי הרבה כדי לפצות על איבוד הדם וכדי לאפשר לגוף לחדש את המלאי במהירות.

מבחינת הגיינה, זכרי להחליף תחבושות הגייניות או טמפונים לעיתים תכופות ככל הניתן. השארת אמצעי הגיינה ספוגים בדם קרוב לגופך למשך זמן ארוך עלולה לגרום להלם ואפילו למוות. בנוסף, תוכלי להשתמש בתכשירים אינטימיים שיעזרו לך להמשיך להרגיש נקייה ורעננה. המגבונים האינטימיים של אינטימה מותאמים במיוחד לאזור האינטימי בשל הרכב תמציות צמחים טבעיות שהוכחו מחקרית כמסייעים לשמירה על בריאות האזור ועל רמת החומציות הנכונה של העור בו. תוכלי להחזיק בתיק חבילת מגבונים לשימוש בכל פעם שאת מרגישה צורך להתרענן ולהתנקות. המגבונים נותנים תחושה נעימה מאד ומותירים ריח קל ונעים. את חייבת לנסות!

חזור לNews
Email WhatsApp Print Facebook