המגזין

08:19 AM
כיצד מאכלים מסוימים משפיעים על ריח הזיעה שלנו

כיצד מאכלים מסוימים משפיעים על ריח הזיעה שלנו

לפעמים כשאת רעבה ובמיוחד אם את שומרת על תזונה בריאה, את בוודאי חושבת לעצמך האם הארוחה הבאה תשביע אותך, כמה היא מזינה ואיך תרגישי אחרי שתאכלי: האם תחושי קלילות בגוף, או שהסעודה תכביד על הקיבה שלך? האם תהיי רעבה תוך זמן קצר, או שאת עומדת להיות שבעה למשך שעות ארוכות? נשים רבות עוסקות בשאלות הללו ושוכחות, שלמאכלים מסוימים יש גם השפעה רבה על הריחות שהגוף שלהן מדיף אחרי שהמזונות הללו נכנסים אליו, לרבות על הריח של האיזור האינטימי ביותר בגופן.

כיצד תזונה יכולה לשנות את ריחות הגוף?

הגוף האנושי מרגיש, באופן טבעי, מה מתאים לו ומה פחות. כשאת אוכלת משהו שבסופו של דבר גורם לך לכאבי בטן, ככל הנראה לא תשובי ותבחרי בו בארוחה הבאה, או שתנסי להבין מתי כן כדאי לצרוך אותו, בשילוב עם אילו מאכלים אחרים וגם באילו מינונים, על מנת ליהנות מהטעם – מבלי להרגיש אי נוחות. באותה מידה, תזונה יכולה להשפיע גם על הריחות שהגוף שלך מייצר ובמיוחד על ריח הזיעה, כלומר שאת יכולה, בעצם, לשלוט במידה מסוימת על הניחוחות הטבעיים שלך – בעזרת בחירה מושכלת של המאכלים שאת מכניסה אל הגוף.

המאכל הכי “ידוע לשמצה” בכל הקשור לריחות גוף הינו השום, שאין מי שלא יודע עד כמה הוא ארומטי ונעים כשהוא משולב בתבשילים, אבל הופך למאוד לא סימפטי – כשהוא יוצא כניחוח בתוך הבל הפה של מי שטעם ממנו ואפילו בזיעה עצמה. שום, עמבה, משקאות אלכוהולים – אלו הם רק חלק מן הדברים, שללא ספק יזוהו על ידי אנשים אחרים שיתקרבו אלייך ושיידעו בקלות שטעמת מהם, אם אכן עשית זאת. אבל ישנם מזונות רבים אחרים, שאיש לא ישים לב שאכלת, כנראה, אבל את תרגישי זאת בהחלט, כיוון שהם עלולים לייצר אצלך בגוף ריחות מאוד לא נעימים באיזור הנרתיק, נוסף על תחושות מציקות אחרות. זו יכולה להיות השפעתו של ריח הזיעה והלחות שיצטברו סביב הפות, אך גם של ההפרשות האינטימיות שלך, שמאכלים שונים יכולים להשפיע על הריח שלהן. בדיוק בגלל זה, כדאי שתכירי את ההשפעה של התזונה על הריח בפות ועל הדרכים לבנות לעצמך את התפריט המיטבי, להשגת הניחוח הטבעי הבריא ביותר.

מהו הריח ה”נכון” של איזור הפות ואיך תוכלי לשלוט בו?

הריח הבריא של הוואגינה הנשית, תופתעי לגלות, עלול להיות בלתי נעים בעינייך – אבל מאוד אטרקטיבי בעיני בן זוגך. הניחוח הטבעי וה”נכון” של האיזור הזה בגופך אמור להיות עדין ובלתי מורגש על ידך, לכן כאשר הוא הופך לדומיננטי ואפילו את עצמך חשה בו בקלות, שלא בזמן שאת בשירותים, סימן שמשהו לא בסדר.

הגורם השכיח ביותר לתופעות הפיזיות הללו הוא דלקת עורית או היעדר היגיינה מספיקה בסביבת הנרתיק ולכן הפתרון המיידי הוא, כמובן, רחצה של האיזור באמצעות תכשירים מותאמים וייעודיים כגון שטיפה אינטימית. חשוב שתבחרי במוצר שרמת החומציות שלו תואמת את העור שלך, כיוון שהמטרה היא לגרום להפסקת הגרד והגירוי המציקים ולא לעורר את העור עוד יותר. גם במהלך יום עבודה שבו את מזיעה וחוששת מריחות לא נעימים שעלולים לעלות ממך, את יכולה לשלוט בניחוח האינטימי שלך ולהתרענן בעזרת מגבונים אינטימיים, כאלה שאת יכולה להחביא בתיק קטן ולשלוף בעת הצורך. דרך נוספת שתעזור לך לאזן את רמת החיידקים באיזור הזה, היא כמובן – התזונה.

מאילו מאכלים כדאי לך להימנע?

בתקופות שבהן את בריאה לחלוטין, אין כל סיבה שתימנעי ממאכלים מסוימים, אבל חשוב שתכירי את המזונות שעלולים להגביר את התחושות הלא נעימות בנרתיק ובפות בכלל, בזמן שאת סובלת מפטריה או מדלקת. מאכלים עתירי סוכר, לחם לבן, מוצרי חלב ומאכלים מעובדים מאוד כמו חטיפים למיניהם, אינם מומלצים לצריכה בתקופות שבהן הגוף זקוק למנוחה והפלורה של הנרתיק, כלומר אוכלוסיית החיידקים שבו, צריכה להתאזן.

המאכלים שעשויים לשפר את הריח באיזור האינטימי

על ידי צריכת מזונות שמסייעים לאיזון הפלורה, תוכלי לשפר את הריח באיזור הפות. אלו יכולים להיות מזונות המכילים חיידקים “טובים” בכמות גדולה, כמו יוגורטים, או ירקות שיש בהם הרבה כלורופיל – כלומר ירקות ירוקים כמו פלפלים, חסה, מלפפונים ואבוקדו.

תתפלאי לשמוע, שהשום שהוזכר בתחילת המאמר כ”מועד לפורענות” בכל הקשור לריח הפה והזיעה, הוא דווקא נהדר לניחוח שעולה מהאיברים האינטימיים שלך. צריכה מתונה – ובעיקר מתוזמנת היטב – של שום וגם של בצל, תעזור לך ליהנות מכל העולמות: גם טעם נהדר ועשיר בתבשילים שלך וגם שיפור משמעותי באיזון הפלורה ובריח של איזור הנרתיק.

חזור לNews
Email WhatsApp Print Facebook