המגזין

08:18 AM
כך תסייעי לבתך המתבגרת להתכונן למחזור הראשון שלה

כך תסייעי לבתך המתבגרת להתכונן למחזור הראשון שלה

לקבל מחזור בפעם הראשונה זה מאורע מלחיץ ומשמח כאחד. האם את זוכרת את איך שהרגשת כשזה קרה לך? אם היום את כבר אמא לילדה בת אחת עשרה או שתים עשרה שנמצאת בתחילת ההתבגרות שלה, הבת שלך כנראה מתקרבת לגיל שבו הווסת אמורה להתחיל. כאישה בוגרת, את בוודאי נזכרת באותה התחושה של פעם – ומתרגשת מאוד. בוודאי תרצי להעניק לבתך את הכלים הנכונים לשמירה על ההיגיינה הנשית שלה, אלו שכיום היא יכולה ליישם אותם בקלות, בזכות ההיצע המגוון והחדשני של תכשירי הטואלטיקה וההיגיינה, שהיא יכולה לבחור מתוכם.

מדוע שמירה על ניקיון הפות חשובה במיוחד בזמן המחזור?

על אף שהדם היוצא מן הנרתיק הוא “מלכלך” כביכול, בפועל הוא נקי לחלוטין ואין לו, כשלעצמו, כל ריח רע. ריחות רעים מן הנרתיק, שלעתים מופיעים כשאישה מקבלת מחזור, נובעים מהמפגש בין דם הווסת לאוויר. אם את משתמשת בתחבושות היגייניות איכותיות ואת מקפידה על היגיינה אינטימית, סביר להניח שלא תחושי בריחות לא נעימים אם את מחליפה אותן בתדירות גבוהה מספיק.

המודעות של נשים בוגרות שכבר קיבלו מחזור פעמים רבות, להחלפת פדים בזמן, מאפשרת להן לזכור לעשות את הפעולה הזאת בקלות – אך עבור נערות צעירות שרק מתחילות להתמודד עם התהליך, ההרגל החדש הזה עלול לבלבל. מסיבה זו, הדבר הראשון שכדאי שתלמדי את בתך, הוא שחשוב להחליף את הפד שלה לפד נקי, בכל פעם שהיא מבחינה כי יש צורך בכך, גם אם מדובר בפעם בשעתיים. למדי את המתבגרת שלך כיצד מניחים תחבושת על התחתונים וכיצד מסדרים אותה, באופן שיאפשר את ספיגת דם המחזור כראוי ומבלי שהתחתונים יציקו לה, כשהיא שבה ולובשת אותם.

הבהירי לילדה שלך שבזמן המחזור, בנות נוטות להזיע יותר – כן, גם בחורף – לכן חשוב שהן יקפידו הקפדה יתרה על ניקיון הגוף שלהן ובעיקר על רחצת האיזור הכי אינטימי בגופן. נערה שמנסה להתמודד עם הווסת שלה לראשונה, צריכה לפני הכל לא לחשוש ממנה: אם תסבירי לילדתך עד כמה המחזור הוא עניין טבעי ונורמלי, היא לא תפחד וגם תצליח לשמור על הרגלי הניקיון הנכונים, החיוניים במיוחד בזמן הווסת.

איך כדאי לנקות את האיברים האינטימיים בזמן המקלחת?

מוטב להתקלח באמצעות דוש ולהימנע מאמבטיות בזמן המחזור ולו רק בזכות העובדה כי זרם המים של הדוש, מאפשר לשטוף בקלות את איזור הפות – וזה חשוב מאוד בכל יום, אך באופן ספציפי במהלך ימי הווסת. ילדה שחוששת לגעת בפות שלה כדי לנקותו, תוכל לרחוץ אותו באמצעות הדוש מבלי להרגיש מבוכה או רתיעה.הסבירי לבתך כי גם אם סבון הרחצה האהוב עליה הוא נעים וריחני והיא רגילה להתקלח איתו, עדיף להשתמש בשטיפה אינטימית הייעודית לאיזור הפות. שטיפה אינטימית מותאמת לרמת החומציות של העור שלה באיבר הספציפי הזה, מאפשרת לנקותו היטב ולהימנע מגרד ואי נעימות, העלולים להופיע אם היא תשתמש בסבון הגוף – גם לצורך הרחצה האינטימית.

המתבגרת שלך חוששת מריח רע מהנרתיק? כך תעזרי לה

ההתמודדות עם הרוטינה החדשה הכרוכה בקבלת המחזור, כלומר ההחלפה התדירה של הפדים והרחצה הייחודית של הפות, ייתכן ותהיה מאתגרת לבתך והיא עלולה לחשוש מריחות לא נעימים שיעלו מאיזור הפות שלה במהלך היום. את יכולה לצייד את בתך במגבונים הארוזים אחד-אחד, אותם היא תניח בתיק בית הספר שלה – וכך תרענן את איזור הפות שלה בזמן הלימודים, בצורה סטרילית שתעניק לה רעננות ותחושה טובה ובטוחה.

העניקי לבתך מוצרים ייעודיים למחזור וארזי אותם כמתנה

כל אישה וכמובן גם כל ילדה, אוהבת מתנות שארוזות בצורה משמחת. הפכי את המחזור למאורע חגיגי ומרגש – הוא אכן כזה – והכיני מראש קופסה צבעונית שבה תשימי מוצרים שמיועדים לתקופת הווסת, שיהיו שימושיים לבתך ויאפשרו לה להתחיל את ההתבגרות שלה עם הרגשה נעימה במיוחד. את יכולה להניח בקופסה הזו פדים, סבון אינטימי, מגבוני רענון ואפילו מכתב אישי ממך, כזה שיגרום לה להבין עד כמה את שמחה וגאה בה, לקראת הפרק החדש והמרגש בחייה.

חזור לNews
Email WhatsApp Print Facebook