המגזין

03:33 PM
לעבור את המחזור הראשון בכיף – מדריך הכנה

לעבור את המחזור הראשון בכיף – מדריך הכנה

לקבל מחזור בפעם הראשונה הוא אירוע מרגש ומפעים. הוא אומר לנו שאנו יכולות להיות בטוחות שהגוף שלנו מתפתח באופן בריא ונכון, ושהמערכות בו פועלות כפי שהן אמורות לפעול. אנו מרגישות נשיות, ויודעות שאנחנו כבר קצת יותר קרובות לבגרות גופנית מלאה. אך מכיוון שזאת הפעם הראשונה עלולים לעלות גם חששות מסויימים, ולא תמיד אנחנו יודעות מה לעשות ואת מי לשאול. הנה טיפים חשובים שיכולים לסייע לנו לעבור את המחזור הראשון בכיף, בגישה חיובית ובשמחה:

ידע זה כח

אין דבר יותר מרגיע מידע. במחקרים נמצא שאחד הגורמים המרכזיים לסטרס נפשי אצל בני אדם הוא חוסר במידע. לכן תוכלי להרגיש בטוחה ורגועה יותר אם תאספי ותקראי מידע איכותי ומבוסס גם לגבי המחזור החודשי שלך. מכיוון שאצל רוב האנשים הופעת דימום נקשרת אוטומטית במוח לפציעה או לכאב, אצל נערות רבות עלולות לעלות תחושות חשש או חרדה לגבי המחזור. אך במקרה של המחזור כמובן שאין כל קשר לפציעה, להיפך – מדובר בתופעה הכי בריאה וטבעית בעולם. אסוציאציות נוספות שלנו לגבי דם קשורות לתחושת לכלוך או זיהום. אך אם תקראי קצת על המחזור תגלי שאין לו כל קשר ללכלוך. הדם שלנו נקי, ולמעשה דימום הווסת מצביע על בריאות טובה וממש לא על זיהום או מחלה.

קיימים מקורות מידע רבים חינמיים אונליין שיכולים לספק לך ידע בנושא המחזור החודשי. למרבה הצער, לא כולם איכותיים ולא על כולם אפשר לסמוך שהם מכילים רק מידע נכון ומדוייק. במקרה של המחזור, עדיף להסתמך דווקא על ספרים, גם אם את לא כל כך אוהבת לקרוא בדרך כלל. ספרים שפורסמו בנושא עברו בקרה ופיקוח של עורכים מדעיים ואנשי מקצוע, ולכן המידע בהם הרבה יותר אמין. רוב הספרים העכשוויים בנושא כתובים ממש נחמד וקליל ואינם קשים לקריאה.

בנוסף, אנו ממליצים לפנות לאשה בוגרת שאת סומכת עליה ולתשאל אותה קצת לגבי העניין. כדאי לבחור באשה שאת מרגישה שתפיסותיה מתאימות לשלך, ולא כזו שיש לה תפיסות מיושנות בנושא שכבר אינן רלוונטיות לדור שלך. תוכלי לשאול אותה אם היא מוכנה לספר לך על המחזור הראשון שלה ואיך התמודדה עמו. זה יכול להפיג חששות ולעזור מאד. ולאמהות שבינינו – מומלץ לשוחח עם הנערה ולהכין אותה לקבלת המחזור הראשון על ידי חיזוק הבטחון והדימוי העצמי שלה והדגשת האספקטים החיוביים של המחזור החודשי.

התארגנות נכונה מראש

נשים מקבלות מחזור ראשון בטווח רחב מאד של גילאים, וקשה מאד לצפות מתי זה בדיוק יקרה משום שכל גוף הוא קצת אחר. לכן מתחילת גיל ההתבגרות כדאי לוודא שיש לך בבית אמצעים הגייניים שנוחים לך לשימוש כדי להיות מוכנה מראש לקבלת המחזור, מתי שלא יבוא. תוכלי לנסות מראש תחבושות שונות כדי לראות מה נעים לך ונוח לך, וגם טמפונים, אם את מעדיפה. תוכלי לשמור את המוצרים המועדפים עלייך במגירה או בארון, ואז תוכלי לשלוף אותם בקלות כשיגיע הרגע המשמח. זה יפחית את הלחץ, מכיוון שתדעי שאת מוכנה לכל מצב ולא תצטרכי ברגע האמת לרוץ לבית המרקחת ולהתחיל לברר מה מתאים וצריך.

פתרון מושלם שכולל הכל

אם אין לך ראש להתחיל להתרוצץ ולחפש ספרים, תחבושות וכו’, הכנו עבורך ערכה שלמה הכוללת כל מה שאת צריכה בהישג יד ובחבילה אחת מפנקת ומגניבה. ערכת המחזור הראשון שלנו כוללת ספר עם שאלות ותשובות והסברים על המחזור הראשון ועל המחזור החודשי בכלל, ממש כל מה שאת צריכה לדעת.

בנוסף כוללת הערכה שלנו מוצרים רלוונטיים כמו לוח שנה מעוצב שבעזרתו תוכלי לעקוב אחרי המחזור ומוצרי הגיינה נלווים שיתנו לך את ההרגשה הכי כיפית ונעימה גם בזמן המחזור הראשון. אלו כוללים מארז מגבונים לאזור האינטימי באריזה אטומה וסטרילית, סבון לשטיפה אינטימית, תחבושות הגייניות ועוד. אם את אם לנערה שעדיין לא קיבלה את המחזור הראשון שלה, זה הזמן להשתתף עמה ולהעניק לה מתנה מיוחדת ותומכת בתהליך ההכנה לאירוע שעונה על כל הצרכים של שתיכן – ערכת המחזור הראשונה שלך.

אז תחגגו את הנשיות שלכן ותפנקו את עצמכן, כי המחזור הראשון שלנו הוא סיבה למסיבה ולא לדאגה!

חזור לNews
Email WhatsApp Print Facebook