המגזין

07:52 AM
על ההבדלים הפיסיולוגיים בין גברים לנשים – האם לריח יש מגדר?

על ההבדלים הפיסיולוגיים בין גברים לנשים – האם לריח יש מגדר?

על התיאוריה שנשים הן מהמאדים וגברים הם מנוגה נכתבו כבר הררי מילים והורווחו מיליונים. אך האם יש בה אמת, ואכן קיימים הבדלים פיסיולוגיים משמעותיים בין גברים לנשים? יצאנו לבדוק, והנה מה שגילינו.

הבדלים פיסיולוגיים מרכזיים בין גברים לנשים

נשים וגברים לא נולדו זהים בתפקודים הגופניים שלהם ובאברי גופם. כמובן שאין זה אומר שאינם זכאים לשוויון זכויות, אך חשוב להיות מודעים להבדלים כדי שנוכל לפתח הבנה גדולה יותר בין המינים, לקבל ולהכיל התנהגויות מסויימות. היכרות עם גופנו תמיד מסייעת לנו לשפר את בריאותנו, להבין את עצמנו טוב יותר ולהשלים עם מי שאנחנו.

על פי מחקרים, רוב האנשים מעריכים כי ההבדלים הפיסיולוגיים בין גברים ונשים גדולים מכפי שהם באמת. עם זאת, אכן קיימים הבדלים מסויימים בין המינים. אחד מן ההבדלים העיקריים הוא כמובן במערכות הרבייה, הכוללות איברים שונים ומתפקדות באופן שונה אצל גברים ונשים, כידוע לכולנו. אך האם ידעתם שגם הלב שלנו שונה? הלב הנשי קטן יותר ושוקל פחות מזה הפועם בחזהו של גבר, ולכן הוא גם פועם מהר יותר – בסביבות ה-80 פעימות לדקה בממוצע אצל נשים לעומת כ-70 אצל גברים. גם מערכת העצבים של נשים וגברים אינה פועלת באופן זהה. מערכת העצבים הסימפתטית, האחראית לתגובת הלחימה או בריחה (Fight or Flight), פעילה יותר אצל נשים, כנראה כדי לאפשר להן להגן על ילדיהן במצבי חירום או סכנה.

אילו הבדלים פיסיולוגיים נוספים בין גברים לנשים חשוב להכיר?

אולי נדמה לכם שגברים ונשים מעכלים את מה שהם אוכלים באופן דומה, אך למעשה זה ממש לא כך. המעיים של הגברים קצרים יותר מאלו של הנשים, ולכן הם מעכלים מזון באופן מהיר יותר. זאת הסיבה לכך שאנו נוהגים לומר שגברים “כל הזמן רעבים”. ההורמונים הנשיים גם הם משפיעים על איטיות תהליך העיכול שלהן, מה שתורם לתחושת שובע לאורך זמן רב יותר.

לנשים ריאות גדולות יותר מאשר לגברים ומערכת חיסונית חזקה יותר. יש להן אחוז שומן גבוה יותר בגופן, לעומת אחוז שריר גבוה יותר אצל גברים. לגברים יש כמות דם גדולה יותר בגופם, אך גופן של נשים מסוגל לייצר במהירות רבה כלי דם רבים וגדולים ולהעלות באופן משמעותי את כמות הדם בגופן בזמן הריון.

הבדלים בין החושים, ובעיקר בחוש הריח

לנשים יש חוש ריח, טעם, מגע ושמיעה טובים יותר מאשר לגברים. לגברים יש ראייה טובה יותר בתנאי תאורה חלשה, אך זה פחות או יותר היתרון החושי היחיד שלהם. הוכח כי לנשים ולגברים יש חושי ריח שונים. נשים רגישות יותר לריחות כי יש להן יותר תאי ריח באף מאשר לגברים.

חוש הריח המפותח של נשים גורם להן להיות רגישות מאד לריח גופן שלהן ולשמור על רמה גבוהה יותר של היגיינה וטיפוח אישי. נשים רבות, למשל, אוהבות את הקרם האינטימי של המותג שלנו, המגן על העור באזורים האינטימיים שלהן ומונע ריחות לא נעימים עד לחמישה ימים רצופים. אם גם לך מפריעים לעיתים ריחות גוף חזקים, נסי את הקרם של אינטימה ועשי לעצמך חגיגה קטנה באף.

חזור לNews
Email WhatsApp Print Facebook