המגזין

07:51 AM
השפעות שינויים הורמונליים על ריח גופנו

השפעות שינויים הורמונליים על ריח גופנו

נשים עוברות תהפוכות וגלגולים שונים בחייהן, גופן משתנה עם הגיל, וכך גם ההורמונים המופרשים בו. השינויים ההורמונליים בגופנו יכולים להוביל לשינויים בריח הגוף שלנו, ולכן אין זו טעות שאתן מרגישות שריח גופכן שונה בשלבים שונים בחייכן. הנה כל מה שכדאי לדעת על השפעות שינויים הורמונליים על ריח גופנו וכיצד מתמודדים איתם:

הורמונים הם חומרים עוצמתיים

הורמונים הם שליחים כימיים שעוברים בזרם הדם ומשנים את פעולתם של תאי ואברי הגוף. לרמות האנדרוגנים, אסטרוגנים, פרוגסטרון והורמונים אחרים השפעה על האופן בו פועלות מערכות גופנו, כמו למשל מערכת הרבייה, מערכת העצבים ומערכת העיכול. הם גם משפיעים על החיידקים שחיים באיזורי הגוף השונים והדבר יכול לשנות את ריחם של אזורים אלו.

להורמון האסטרוגן השפעה משמעותית במיוחד על הריח שלנו. הוא אחראי לייצור שמנים טבעיים המופרשים דרך העור ומייצרים ריחות. פרוגסטרון מאט את תהליך הפילינג הטבעי של העור, ולכן נותרים על פני העור יותר תאים מתים שעלולים גם הם לתרום לריח גוף מוגבר.

שינויים הורמונליים בגיל ההתבגרות

השינויים ההורמונליים השכיחים ביותר במהלך גיל ההתבגרות כוללים ייצור מוגבר של אנדרוגנים (טסטוסטרון) אצל גברים וייצור מוגבר של אסטרוגנים אצל נשים. שינויים הורמונליים אלו מובילים לייצור מוגבר של זיעה ולכן לעלייה בריח הגוף אצל בנים ובנות כאחד. בגיל זה המודעות לריח הגוף אינה תמיד גבוהה, וכך גם ההקפדה על היגיינה אישית. לכן לעיתים קרובות אנו נתקלים בבני נוער שריח גופם, בלשון המעטה, אינו מתוק במיוחד.

שינויים הורמונליים בזמן מחזור

ריח הגוף של אישה משתנה באופן דרמטי במהלך המחזור החודשי שלה. שינויים אלו נובעים מתנודות הורמונליות ומכמות הזיעה המיוצרת על ידי הגוף. בלוטת הזיעה נשלטת על ידי הורמונים, וכאשר אישה במחזור, בלוטות הזיעה מייצרות יותר נוזלים מהרגיל. בנוזל זה יש ריכוז גבוה יותר של חלבונים אשר גורמים לריח לא נעים.

שינויים הורמונליים בזמן הריון

ריח גוף הוא אחת התלונות השכיחות ביותר במהלך ההריון. הסיבה הסבירה ביותר קשורה להורמונים, אשר משתנים בגוף וגורמים לך להזיע יותר. ייתכן שתבחיני פתאם שלבית השחי וכפות הרגליים שלך יש ריח חזק יותר מהרגיל, למשל. השינויים ההורמונליים מגבירים את כמות החיידקים על פני העור. בנוסף, תנודות הורמונליות עלולות לגרום לרגישות רבה יותר של חוש הריח שלנו, מה שגורם לנו להבחין יותר בריח הגוף שלנו. חשוב לציין כי ריחות אלו מטרידים אך לרוב אינם מצביעים על כל סכנה ויחלפו לאחר ההריון.

שינויים הורמונליים בגיל המעבר

כאשר רמות האסטרוגן גבוהות, בלוטות הזיעה מייצרות יותר לחות והזיעה פחות חומצית. כתוצאה מכך, אנו מריחות מתוק ונעים יותר. אבל כאשר רמות האסטרוגן יורדות במהלך גיל המעבר, בלוטות הזיעה מייצרות פחות לחות והזיעה שלנו חומצית יותר, מה שגורם להופעת ריח גוף חזק יותר. נשים בגיל המעבר עלולות להזיע יותר ממה שהזיעו קודם לכן, ולחוות גם גלי חום הגורמים להזעה קיצונית המשנה את ריח הגוף. בגיל המעבר השחלות ובלוטות יותרת הכליה שלנו גם מייצרות יותר הורמונים אנדרוגנים הגורמים לריח זיעה חזק יותר.

כיצד ניתן להתמודד עם השינויים בריח גופנו?

שינויים הורמונליים בגופנו יכולים להשפיע גם על הפרשות הנרתיק הטבעיות שלנו ועל הריחות שלהן. ניתן למזער את ההשפעות בעזרת דאודורנט המיועד לאיזור האינטימי, המותאם במיוחד לרמות החומציות של האזור ומכיל תמציות צמחים טבעיות. שימוש אחד בדאודורנט יותיר את האזור עם ניחוח קל ונעים ולמשך עד חמישה ימים – עזרה משמעותית במלחמה על ריח גוף מתוק. נסי ותיווכחי בהבדל.

חזור לNews
Email WhatsApp Print Facebook