המגזין

07:49 AM
ריח רע מהנרתיק בזמן המחזור

ריח רע מהנרתיק בזמן המחזור

בזמן המחזור החודשי מתרחשת סדרה של שינויים במערכת הרבייה ובגוף שלנו במטרה לאפשר לה להתכונן להריון. חלק מן השינויים הללו עלולים לגרום באופן זמני גם לריח לא נעים מהפות והנרתיק. מה עושים ואיך אנחנו יכולות להתמודד עם הריח ולהשיג ריח נעים ורענן לאורך כל החודש? הנה הסבר קצר שיכול לעזור.

ריח טבעי של הנרתיק לעומת ריח בזמן מחזור

הנרתיק הוא איבר המסוגל לניקוי עצמי. הוא מצויד בחיידקים טבעיים שעוזרים לשמור על בריאותו על ידי הרג כל פתוגנים פולשים. הוא מפריש נוזלים המנקים ומגנים עליו, מותירים את העור לח וגמיש ומסלקים חיידקים לא רצויים. כאשר האשה בריאה לחלוטין ושומרת על הגיינה טובה, בדרך כלל נודף מן הנרתיק ריח קל בלבד, או שאין ממנו כל ריח.

בזמן הווסת המצב הוא שונה. ריח נרתיק הוא אחת הדאגות השכיחות ביותר לנשים במחזור. זה נורמלי לגמרי לחוש בריח רע או פחות נעים מהרגיל העולה מהנרתיק בזמן הווסת. ריח נרתיקי בזמן הווסת הוא חוויה טבעית ושגרתית אך עם זאת חוויה היכולה להיות לא נעימה עבורנו, כזו שמשרה חוסר בטחון ויכולה לגרום לנו להסתגר ולהתרחק, להימנע מפעילויות חברתיות מהנות, וכד’.

מדוע משתנה ריח הנרתיק בזמן המחזור החודשי?

המחזור החודשי גורם לתנודות ברמות ההורמונים, אשר בתורם משפיעים על רמות ה-pH (חומציות) של הנרתיק. במהלך הווסת יש עלייה בחומצה לקטית ומי חמצן מפירוק תאים ישנים המצפים את הנרתיק, מה שעלול לגרום לעלייה בריח הנודף ממנו. להפרשות הנרתיק בזמן הווסת הרכב שונה מההפרשות של שאר ימי החודש. יכול להיות להן ריח חריף יותר, והן יכולות להיות גם סמיכות, לבנות וצמיגיות יותר. ההפרשות בזמן הווסת מכילות יותר מים מהרגיל, גורם העלול גם הוא להוביל לעלייה בכמות ההפרשות ולריח נרתיק מוגבר.

בנוסף, דם הווסת מכיל ברזל שמתחמצן במגע עם האוויר ומייצר ריח חמצמץ ולא נעים. סיבות נוספות לריח בזמן הווסת היא תגובת החיידקים לדם ולרקמות הווסת, והעובדה שהנרתיק מייצר חומר כימי בשם טרימתילאמין בזמן המחזור, שלו ניחוח שונה מהרגיל, לעיתים חריף.

הריח השונה ייעלם ברגע שהמחזור יסתיים וכל ההפרשות הדמיות מהנרתיק ייפסקו. אם זה אינו קורה או שהריח יוצא דופן, כדאי לפנות לרופא נשים כדי לוודא שלא מדובר בבעיה המצריכה טיפול מיוחד.

כיצד מתמודדים עם ריח רע מהנרתיק בזמן המחזור?

הנה כמה טיפים שיכולים לעזור מאד להפחית את הריח מהנרתיק בזמן המחזור ואפילו למנוע אותו:

טיפ מס’ 1 – שמירה על הגיינה מוגברת בזמן המחזור מפחיתה ריחות לא נעימים. אם בשאר ימי החודש את נוהגת להתקלח פעם ביום, הרי שבימי המחזור יתכן שתזדקקי למקלחת רענון נוספת או לאמבטיה חמה. הדבר נכון במיוחד בימים חמים מאד או בימים בהם את מבצעת פעילות נמרצת.

טיפ מס’ 2 – אם את סובלת מריח רע מהנרתיק בזמן המחזור, הקפידי להחליף טמפונים או תחבושות הגייניות לעיתים תכופות יותר, ותוכלי גם להתפנק במגבונים אינטימיים שמותירים אותך נקייה ממש ומשאירים אחרי השימוש ריח קל ועדין שמאד נעים לאף.

טיפ מס’ 3 – התרגלי להשתמש בדאודורנט אינטימי של אינטימה. אחרי מריחה אחת תרגישי בהבדל – הדאודורנט מונע ריח רע למשך כחמישה ימים שלמים, כך ששימוש אחד מכסה לרוב את כל ימי המחזור. הוא עשוי מחומרים טבעיים צמחיים אורגניים שנבחרו על פי מחקרים כמתאימים ביותר לעור האזור האינטימי שלנו.

חזור לNews
Email WhatsApp Print Facebook