המגזין

03:43 PM
איך משפיעים קפה ואלכוהול על ריח הגוף שלך

איך משפיעים קפה ואלכוהול על ריח הגוף שלך

מי מאיתנו יכולה להתחיל את היום שלה בלי כוס קפה מעורר, ולסיים אותו בלי כוס יין מפנקת? קפה ואלכוהול הם שניים מן המשקאות הפופולריים ביותר שבני האדם צורכים, באופן בולט לעומת כל שאר המשקאות. אך לשניהם השפעות משמעותיות על ריח הגוף שלנו, וכדאי שנהיה מודעות לכך. מהן אותן ההשפעות ואיך מתמודדים איתן? הנה מדריך קצר בנושא:

מה הקשר בין סוגי מזון, מערכת העיכול וריח גוף?

מן הפולקלור הישראלי המקומי וגם הבינלאומי מוכרות אמונות רבות לגבי השפעתם של מזונות שונים על ריח גופנו, כמו למשל האמונה שאכילת רוטב עמבה גורמת להפרשת ריח מסויים מן הגוף והאמונה על אכילת בצל ושום כגורמת לריח המרחיק מאהבים (וגם ערפדים כמובן). אך האם יש אמת באמונות הללו ואחרות מסוג זה? האם אכן מזונות מסויימים משפיעים מאד על ריח הגוף שלנו?

התשובה היא שהמיתוסים נכונים, ואכן כן, למזונות שאנו אוכלים השפעה על ריח העולה מגופנו, לעיתים לטובה ופעמים אחרות לרעה. אכילת לימון או נענע, למשל יכולה לשפר את ריח הגוף ולהביא גם להבל פה נעים וריחני. לעומת זאת, אכילת רוטב עמבה או שום עלולה לגרום לריח גוף רע, לעיתים באופן קיצוני. מדוע זה קורה?

מנגנונים שונים קשורים להשפעת מזונות על ריח הגוף שלנו. אלה כוללים את מערכת העיכול כמובן, אך גם את המערכת ההורמונלית שלנו, מערכת הלימפה, מערכת הדם, מערכת הנשימה ומערכת בלוטות הזיעה. חומרים שונים במזונות שאנו אוכלים יכולים לשנות את תפקודן של כל אחת מן המערכות הללו ולגרום להן להפריש החוצה על פני העור חומרים המשנים את הריח שלנו. חומרים אחרים שמופרשים דרך העור גורמים לשינוי באוכלוסיית החיידקים החיה עליו באופן קבוע או בתפקודה. בעקבות זאת, החיידקים מפרישים יותר או פחות חומרי ריח, או מפרישים חומרים אחרים מן הרגיל. במקרה של קפה ואלכוהול, ההשפעות יכולות להיות דרמטיות.

איך קפה משפיע על ריח הגוף שלך?

קפה הוא עונג שאנשים רבים נהנים ממנו, אבל יכולות להיות לו גם תופעות לוואי לא רצויות, כמו ריח גוף לא נעים. סיבה אחת לכך היא שהתרכובות הארומטיות בקפה נספגות בעור ובזקיקי השיער ומשנות את ריחם. סיבה נוספת היא הכימיקלים המופרשים מנקבוביות העור עקב שתיית קפה, וגורמים לתגובה עם החיידקים הטבעיים של העור המייצרת ריח חריף יותר.

כיצד אלכוהול משפיע על ריח הגוף שלך?

גם לשתיית אלכוהול נמצאה השפעה חזקה על הדרך בה אנו מריחות. אלכוהול הוא חומר משתן, ולכן שתיית אלכוהול עלולה להוביל להתייבשות. במצב של התייבשות הגוף לא מסוגל לייצר זיעה באותה הקלות, מה שמוביל לריכוז יותר חיידקים בזיעה ולריח גוף מוגבר.

אז מהן הדרכים הטובות ביותר להפחית את ההשפעות של קפה ואלכוהול על ריח הגוף שלך?

כולנו יודעות שלא מומלץ לשתות קפה ואלכוהול מעבר לכמות סבירה, וכמובן שקשה להימנע לחלוטין משתייתם. אך ישנן פעולות שיכולות לשפר את השפעתם על ריח הגוף שלנו:

שמירה על תזונה בריאה יכולה לסייע מאד לשמירה על רובד חיידקים ופעילות תקינה שלהם על גבי העור, מפחיתה כימיקלים לא רצויים ולכן גם תורמת לריח גוף נעים יותר. עצה נוספת היא שתייה מרובה של מים, ככל הניתן. המים מדללים את הקפה והאלכוהול ומונעים התייבשות. חשוב במיוחד לשתות מים לפני השינה כדי שהגוף לא יתייבש מדי לאורך שעות שנת הלילה.

השתמשו בדאודורנט אנטיבקטריאלי באזור בתי השחי כדי למנוע התפתחות יתר של חיידקים באזור. באזור האינטימי, יש לכן את הדאודורנט האינטימי של אינטימה, שפותח במיוחד מתמציות צמחים טבעיות כדי להגן על רמת החומציות הייחודית לאזור ושמירה על העור בו. שימוש אחד בדאודורנט ישמור על ריח נעים ורענן באזור למשך עד חמישה ימים, והוא מומלץ בחום על ידי נשים שניסו אותו בכל העולם.

לכל המוצרים האינטימיים שלנו – לחצו כאן

חזור לNews
Email WhatsApp Print Facebook