המגזין

08:12 AM
טיפים מנצחים לשמירה על ריח טוב מהאיזור האינטימי

טיפים מנצחים לשמירה על ריח טוב מהאיזור האינטימי

אם כל הזמן אומרים לך שאת מריחה טוב, את בטח שמחה מהמחמאות אבל גם יודעת עד כמה זה לא קל לשמור על ניחוח נעים במזג האויר הישראלי, במיוחד בקיץ שגורם לך להרגיש מיוזעת רוב הזמן, גם אם הרגע יצאת מהמקלחת. אם את מרגישה שבנושא ריח הגוף האינטימי שלך יש עוד לאן לשאוף וזה מציק לך, תתפלאי לדעת שרוב הסיכויים שהתחושה לא באמת מוצדקת: ייתכן שאף אחד לא ישים לב לריח רע שעולה מן הפות שלך, אפילו לא בן הזוג – אבל במקרים רבים התחושה האישית הלא נעימה, עלולה להשפיע על כל ההתנהלות ביניכם ולשבש את בטחונך העצמי. יש כמה שיטות פשוטות לנצח את החששות הללו ולדעת, שבכל הנוגע לריח של הנרתיק ושל האיברים האינטימיים בכלל – את יכולה להרגיש בנוח.

מהם הגורמים העיקריים לריח לא טוב מהפות?

לפני הכל, כדאי להכיר את שני ה”אשמים העיקריים” הגורמים לריח רע אצל אנשים בכלל ובקרב נשים בפרט:

מזון: שום, בצל, עמבה – את בוודאי מכירה את “מחוללי הסירחון” הללו, שבאופן אירוני נחשבים לבריאים ביותר לגוף, אך בו זמנית הופכים אותו לריחני, במובן הפחות טוב של הביטוי. חלק מן המאכלים שאת אוהבת וביניהם ירקות ותבלינים מסוימים, יכולים “לצאת החוצה” כריח לא נעים ולא רק מהבל הפה, אלא גם דרך העור ואפילו דרך הריחות של ההפרשות האינטימיות שלך.

בריאות: אחת מהדרכים הבסיסיות של הגוף האנושי להתריע על מחלה או זיהום, היא באמצעות כאב ולעתים גם הפצת ריח רע, המסייע להסב את תשומת הלב של האדם אל הבעייה הפיזית ולזרז את הטיפול בה. חוסר הקפדה על הרגלי ניקיון קבועים, או שימוש בתכשירים לא נכונים לאיזורים הרגישים ביותר בגוף, בוודאי לא יעזור, אלא עלול להחמיר את הבעיה.

אז מה עושים? את בטח כבר יודעת שלא כדאי לאכול סלט עם בצל לפני דייט חשוב, אבל הטיפים שבאמת יכולים לעשות עבורך את ההבדל ולהעניק לך ניחוח גוף נעים בקביעות, מהעור וספציפית מאיזור הפות, הם הדברים הבאים.

ההרגלים שכדאי לך לטפח – כדי להריח נפלא לאורך זמן

הטיפ המנצח שגורם לנשים להרגיש בטוחות בעצמן ויסייע גם לך לדעת בוודאות שאת מריחה טוב, הוא פשוט לוודא שאת מתייחסת במלוא הרצינות הן לעניין התזונה והן לעניין הבריאות וההיגיינה שלך:

מבחינה תזונתית, כדאי שתכירי את המאכלים שנחשבים למשפיעים בצורה הניכרת ביותר, על הריחות האינטימיים של נשים, לטוב ולרע ותבחרי בתבונה את מה שאת מכניסה לפה. כדאי אגב, לנפץ את המיתוס בנוגע למילה “דיאטה”: שמירה על תפריט מאוזן המותאם למאפייני הגוף וצרכיו הספציפיים, אינה מיועדת רק למי שמעוניינת לרדת במשקל, אלא לכל מי שהבריאות שלה חשובה עבורה והיא רוצה לשלוט, עד כמה שאפשר, בריחות העולים מגופה, שמקורם במזון.

בהיבט הבריאותי, מניעת ריח רע מהפות היא כמובן הדרך הטובה ביותר לשמור על הריח העדין והטבעי שלו ולכן, עוד לפני שאת מורחת תכשירים מבושמים יתר על המידה כדי לנסות ולהסוות את הריח הרע – חשוב שתבדקי האם מקור הריח הוא אכן בעייה פיזית כלשהיא, משמע מחלה שנגרמה בשל חיידק, ווירוס, או זיהום בקטריאלי. רק לאחר הטיפול הרפואי בבעיה הגופנית, יגיע שלב הטיפוח העצמי שמטרתו לשמר את הריחות העדינים והטובים שבאמת צריכים להיות לוואגינה הנשית, כאשר היא במצב בריאותי תקין. חשוב ביותר שתקפידי להתאים בצורה מדויקת את התכשירים שאת רוכשת, אל המאפיינים הפיזיולוגיים האישיים שלך.

אל תתביישי לטפח את עצמך כמו שבאמת מגיע לך

ריח רע מהפות הוא הנושא הכי שכיח, אך למרבה הצער הכי פחות מדובר, בקרב נשים: כל כך הרבה נערות ונשים סובלות מריח לא טוב מהאיזור האינטימי שלהן, אך לא יודעות כיצד לטפל בעניין כיוון שהן נבוכות. הפות, אין מה לעשות, הוא איבר ככל האיברים שלך וגם הוא מגיב באותה הדרך כמותם, כשהוא “מרגיש לא טוב”.

בין אם זו דלקת בדרכי השתן, דליפת שתן או הפרשות רבות שמייצרות ריח לא נעים מהאיזור האינטימי שלך, את לא צריכה להשלים עם הניחוח שנודף משם, במיוחד כשיש פתרונות כל כך פשוטים להתגבר על הבעיה. מלבד בדיקה אצל רופא, שהיא כמובן ההמלצה החשובה ביותר, תוכלי להתחיל להשתמש בדאודורנט ייעודי ובסבון עם רמת חומציות מאוזנת. תכשירים שמותאמים באופן מדויק לעור ולמבנה של הפות, לא יעוררו תגובה אלרגנית או גרד ויעזרו לך לשמור על הניקיון והניחוח הטבעי והנעים, של המקום הכי אישי שיש לך בגוף.

רוצה לעזור גם לבת שלך להריח טוב? כך תעשי זאת

אם יש לך בת בגיל ההתבגרות, זכית בהזדמנות פז להקנות לאישה הצעירה הגדלה לצידך הרגלי טיפוח נכונים – ולהוות עבורה דוגמה טובה, בכל הנוגע לשמירה על ניקיון ובריאות הגוף בכלל וההיגיינה הנשית שלה בפרט.  הכירי לבתך את המוצרים שבהם את משתמשת והסבירי לה שממש כמוך, גם היא יכולה לבחור בתכשירים שמותאמים לגוף שלה ולאורח החיים שהיא מנהלת. ציידי אותה עם מגבונים סטריליים לאיזור האינטימי, אותם היא תוכל לשאת בקלות לכל מקום ובהם היא תוכל להשתמש בהזדמנויות שונות. המגבונים יוכלו להוות עבורה פתרון קל ונוח לרענון אינטימי בכל הליכה לשירותים במהלך ההפסקות בבית הספר, מה שרלוונטי וחשוב במיוחד לנערות במהלך ימי הווסת.

המודעות והעירנות למה שהגוף משדר, יסייעו גם לך וגם לה להבין במהירות ובקלות מתי כדאי להעניק את תשומת הלב היתרה לגוף בכל הקשור לניחוח האישי – ועוד יותר מזה, יעזרו לשתיכן לפתח הרגלים קבועים של טיפוח, כזה שבאמת בריא ונכון לגופכן ויגרום לו להריח נהדר לאורך זמן.

חזור לNews
Email WhatsApp Print Facebook