המגזין

08:10 AM
מפגש אינטימי עם עצמך: מה גופך אומר לך בזמן המחזור?

מפגש אינטימי עם עצמך: מה גופך אומר לך בזמן המחזור?

המעגל החודשי שגופך נכנס לתוכו, מרגע שבו את מתחילה לקבל את הווסת בתחילת גיל ההתבגרות, עלול להרגיש לעתים כמו קרוסלה שמסתובבת. יש נשים שעבורן המחזור הוא רכבת דוהרת על פסים, מה שאומר שבשבילן – התקופה הזו של החודש הופכת להיות רגישה באופן מיוחד. במקום להיכנס לסחרור של משככי כאבים וחששות, בכל פעם מחדש, נסי להתחבר אל הנפש של עצמך לרגע אינטימי ושקט ולהבין – מה בעצם הגוף שלך מנסה לשדר לך, סביב תקופת הווסת – וכיצד את יכולה לעזור לעצמך להרגיש טוב יותר?

המחזור החודשי הוא הזדמנות לדבר עם הגוף

ישנן לא מעט נשים שרואות בווסת סוג של עול, שהן צריכות להתמודד עמו במשך ארבעים שנים בממוצע, מה שאומר מבחינתן שאלו הן עשרות שנים של קושי, שחוזר על עצמו מדי חודש בחודשו. זה באמת לא חייב להיות ככה ובעיקר כיוון שהמחזור הוא תהליך טבעי ובריא, המצביע על פעילות תקינה של האיברים האינטימיים שלך.

לפני הכל, עצם היותך בגיל הפוריות שבו את מקבלת מחזור אחת לחודש ולמשך כשבוע פחות או יותר, יכולה להפוך להזדמנות פז מבחינתך להקשיב לגוף שלך, כפי שאולי את לא מצליחה לעשות בימים האחרים. הרי כשאת במחזור את מתמודדת, מבחינה פיזית, עם לא מעט אתגרים: כאבי הבטן המכווצים, הדימום שלפעמים עלול להיות כבד ומצריך ממך החלפת פדים תדירה, ההליכה החוזרת ונשנית לשירותים ובמקרים מסוימים אפילו הצורך להחליף ביגוד שהוכתם – גם אם את כבר לא בת 13 ומזמן התרגלת לדרך הנכונה שבה יש להדביק תחבושת היגיינית על התחתונים. את יכולה להחליט שעבורך – הימים של הווסת הם פרק זמן שבו את מקשיבה למה שהגוף באמת מבקש ממך.

לחדש את הכוחות ולהתרענן בכל הזדמנות

בניגוד למה שרבות חושבות, דווקא מנוחה אינה בהכרח הדבר שהגוף צריך בימי הווסת, אלא להפך: לא מעט נשים מרגישות שפעילות ספורטיבית היא מה שיעזור להן ויעודד אותן, כשהן מתמודדות עם תנודות במצב הרוח בתקופת הווסת. יתרה מכך, תזוזה של הגוף יכולה להפיג חלק ניכר מכאבי ההתכווצות של הרחם בזמן המחזור ולשחרר אנדורפינים, שבוודאי מסייעים לחידוש הכוחות ויכולים לעזור לך לחייך הרבה יותר ולהיות שמחה ואנרגטית, אפילו אם את מאוד כאובה. קרם אינטימי שתמרחי בכל יום באיזור הפות, לאחר המקלחת, יבטיח לך רעננות וניחוח טבעי ויסיר מעלייך את הדאגה, לגבי איך שאת עלולה להריח בסופו של אימון אינטנסיבי.

אם את מרגישה שהכאבים בלתי נסבלים או שאת לא מסוגלת לעסוק בספורט בזמן הווסת, מכל סיבה שהיא, הרשי לעצמך לנוח. הזיני את גופך באוכל בריא ובוויטמינים, שתי כמה שיותר מים והניחי לעצמך לקחת הפסקה משגרת היום-יום המלחיצה. השורה התחתונה היא ההקשבה האמיתית והלא ביקורתית, שלך לעצמך, האזנה של ממש למה שהגוף מבקש ממך לעשות.

גם הנפש זקוקה לניקיון יסודי

מתי בפעם האחרונה עצרת להתרענן? נסי לחשוב ולהיזכר באילו שעות את פנויה, במהלך היום, להעניק לעצמך זמן של התחדשות. מקלחת היא כמובן הדרך הפשוטה והטובה ביותר – ואם את לא יכולה להתקלח יותר מפעם אחת ביום, בגלל אילוצי לוח זמנים, קחי איתך לעבודה או לכל מקום אחר שאת הולכת אליו את המגבונים האינטימיים שלך, שיאפשרו לך להרגיש כאילו זה עתה התרחצת. במהלך הווסת זה חשוב מאוד וזוהי דרך נהדרת להסיר לכלוך מאיזור הפות ולהימנע משגשוג של פטריות, שמחבבות איזורים לחים ומעדיפות להתרבות דווקא בהם ולייצר דלקות.

אבל מלבד הרענון הפיזי, הרשי לעצמך לפחות אחת לחודש להתרענן גם מבחינה נפשית. כסף לא צריך להיות החסם שלך: תתפלאי לגלות כמה אפשרויות התרעננות שמחיות את הנפש, מסתתרות ברחבי הארץ ולגמרי בחינם. נסיעה אל הים, ישיבה במרפסת עם ספר, הליכה ברגל עם חברה בסופו של היום – חשבי בצורה יצירתית על הדרכים שבהן את יכולה להתפנק ותני לעצמך מתנת רענון בכל פעם שאת מקבלת את הווסת, כזאת שתהפוך את ימי המחזור, מבחינתך, לימים המרגיעים והיותר מיוחדים של החודש.

חזור לNews
Email WhatsApp Print Facebook