המגזין

06:00 PM
יש סיכוי שגברים מזיעים יותר מנשים?

יש סיכוי שגברים מזיעים יותר מנשים?

כולנו יודעים שתפקיד הזיעה היא לקרר אותנו ולשמור על חום גוף תקין, אבל ממה היא מורכבת? האם יש הבדל בין נשים לגברים? האם לזיעה יש באמת ריח? וממה נגרמת הזעה באזור האינטימי? בואו ניכנס לאחד המערכות החכמות ביותר בגוף האדם.

רגע לפני שאנחנו עונים על כל התשובות של הנושא הלח הזה – בואו נדבר קודם על מהי זיעה בכלל?

זיעה היא נוזל המופרש מבלוטות הנמצאות בכל רחבי הגוף אצל יונקים, היא מכילה בעיקר מים ומלחים. הזעה היא תהליך טבעי ובריא לגוף ולפעמים היא אפילו מתפקדת כתסמין למחלה.
הגוף שלנו מקרר את עצמו בשתי דרכים- הזעה והגברת זרימת הדם אל העור.
אנשים רבים מחכים לרגע בו יזיעו קצת ויזיזו את הגוף בעוד שיש כאלו שלא יכולים לסבול את תחושת הדביקות וההזעה באזור האינטימי בעיקר וישר רצים להתקלח.

איפה אנחנו מזיעים הכי הרבה?

המקומות בהם אנחנו הכי סובלים מהזעה האזור האינטימי, בית השחי, כפות הידיים, הרגליים והמצח, אך האמת היא שאנחנו יכולים להזיע בכל מקום בגוף. בלוטות הזיעה מפוזרות על משטח העור אך הן מתפקדות בהתאם לרמת החום באזור.

אז מי מזיע יותר?

האמת היא שכמות הזיעה לא קשורה בכלל למין אלא למבנה הגוף. אם נחשוב על זה התשובה מאוד הגיונית בסך הכל- למי שיש שטח פנים גדול יותר של עור צפוי להזיע יותר מכיוון שיש לו יותר בלוטות זיעה. פעמים רבות נראה שגברים מזיעים יותר מנשים אך כנראה שהסיבה היא שגברים בדרך צפויים להיות בעלי גוף גדול יותר מנשים. כמובן שלמבנה הגוף יש גם השפעה- אנשים בעלי עודף משקל יסבלו יותר מזיעה במפשעה מכיוון שהאזור יותר חם וצפוף.

האם ריח הזיעה שונה אצל נשים וגברים?

אחד המיתוסים הגדולים ביותר של זיעה היא עניין הריח. הזיעה מבוססת בעיקר על מים ומלחים ולכן אין לה ריח. ריח הזיעה משתנה בהתאם לבקטריות שיש לנו על העור, מזון שאכלנו ויכול להשפיע ולזמן שחיכינו למקלחת. אם לא נתקלח יום שלם ונמשיך בפעילות רגילה תצטבר לנו זיעה במפשעות, השילוב של הזיעה והחום יעודדו התפתחות בקטריות והריח הרע יתחזק ככל שהבקטריות יתרבו.

אז איך בכל זאת נשים מתלוננות יותר על הזעה באזור האינטימי?

נשים רבות מתלוננות על זיעה במפשעה ובאזור האינטימי אך מה שבעצם מגביר את רמת הלחות הן ההפרשות הטבעיות של הנרתיק. הסיבה שהזעה באזור האינטימי היא יותר מורגשת בכל עונות השנה היא שהאזור הזה נוטה להיות סגור וחנוק.
אז איך מונעים ריח רע מהמפשעה?
הדרך הטובה ביותר להימנע מזיעה במפשעות היא ללבוש בגדי כותנה. כותנה היא בד שיחסית לא מתחמם מחיכוך וסופג נוזלים בצורה טובה. בנוסף, מומלץ גם לא ללבוש בגדים צמודים ולוחצים על מנת לשמור על האזור מאוורר.

ומה לגבי הריח שהזעה באזור האינטימי גורמת לו?

על מנת לנטרל ריח רע הנגרם מזיעה במפשעה צריך להתייחס לאזור בצורה שונה מבית השחי. לאזור האינטימי רמת חומציות גובהה ושונה משאר הגוף בשביל לשמור על החיידקים הטובים (הפלורה). תפקידם של החיידקים הטובים היא להילחם בחיידקים רעים, זיהומים ופטריות. לכן דאודורנט רגיל לא רק שלא יעזור במניעת הריח הרע- הוא גם יפגע בפעילות הטבעית של הגוף.

בדיוק בשביל זה פיתחנו את קרם אינטימה. בזכות תמציות הצמחים הטבעיות שבקרם, הוא מונע התרבות של בקטריות הנגרמות בעקבות זיעה במפשעה מבלי לפגוע ברמת החומציות הטבעית של האזור האינטימי. כך שגם אם תחווי הזעה באזור האינטימי – לא יהיה לה ריח רע.

לפרטים נוספים על קרם אינטימה – לחצי כאן.

חזור לNews
Email WhatsApp Print Facebook