המגזין

04:25 PM
כיצד לשמור על ההגיינה באזור האינטימי בימי הקיץ?

כיצד לשמור על ההגיינה באזור האינטימי בימי הקיץ?

הקיץ הישראלי הוא חם ולא תמיד מגניב, בעיקר לאזור האינטימי שלנו. הטמפרטורות עולות, ואנו מתקשות לשמור על ההגיינה הכללית והאינטימית שלנו בתנאים הקיצוניים ועל ריח נעים מכל חלקי הגוף. אז מה עושים? הנה כמה טיפים חשובים:

מדוע קשה יותר לאזור האינטימי שלנו בקיץ

אזור הפות והנרתיק זקוקים לתנאים מאד ספציפיים כדי להישאר בריאים, נקיים ובעלי ריח נעים. תנאים אלה כוללים טמפרטורה מסויימת, לחות ברמה מתאימה בדיוק שלא תייבש את העור מצד אחד, אך גם לא תגרום לבעיות רפואיות מן הצד השני, וכן רמת חומציות תקינה לאזור, שהיא שונה משל שאר עור גופנו. כאשר אחד או יותר מתנאים אלה אינו מתקיים, אנחנו עלולות למצוא את עצמנו עם בעייה רצינית. למשל, עלולה להתפתח דלקת בדרכי השתן או פטרייה נרתיקית. אנו עלולות לחוות גרד או פריחה לא נעימים, ובמקרים רבים יכול להופיע ריח לא נעים הכרוך בשינוי בנוזלי הנרתיק או בבריאות לא תקינה שלו.

ומה קורה בקיץ שלנו? כידוע לכולנו, מדובר על לפחות חצי שנה של טמפרטורות גבוהות מאד ולחות גבוהה מאד, בעיקר באזור המרכז, השפלה ומישור החוף. בשאר האזורים נפוץ דווקא יובש רב. העור על פני כל הגוף שלנו מושפע מכך מאד, אך עור הפות והנרתיק שלנו מושפעים אף יותר – החום באזור עלול לגרום לשפשפות ופטריות; התייבשות כללית ואי-שתייה מספקת עלולות לגרום להתייבשות העור כולו ועור האזור האינטימי אף יותר, וגם נוזלי הנרתיק הטבעיים עלולים להיפגע כתוצאה מכך. אם קיימת לחות גבוהה, היא מהווה כר פורה להתפתחות שכבת חיידקים לא רצויים שפעילותם עלולה להפריש ריחות לא נעימים ולגרום לזיהומים מסוכנים.

לקטלוג המוצרים של JezV לאיזור האינטימי – לחצי כאן

אז איך בכל זאת שומרים על הגיינה באזור האינטימי בתקופת הקיץ?

הנה טיפים חשובים שיכולים לעזור מאד:

לא להתקלח יותר מדי!

אולי נדמה לנו שאם נתקלח כל שעה עגולה נפתור את כל בעיות העור שעלולות לצוץ בקיץ, אך זה ממש אינו נכון – להיפך! מקלחות (או אמבטיות) בתדירויות תכופות מדי עלולות לפגוע בעור שלנו, לייבש אותו או להותיר אותו לח מדי במקומות מסויימים. ניגוב אחרי כל מקלחת באותה המגבת גם הוא מסוכן לעורנו, מכיוון שבין מקלחת למקלחת מתפתחים חיידקים במגבת והיא צוברת תאים מתים שהם מזון מצויין עבורם. בזמן הניגוב החוזר אנו מעבירים את החיידקים הללו לעור שלנו.

ללבוש בגדים קלים מבדים נושמים

מפתה ללבוש בגדים צמודים אופנתיים בקיץ ולפעמים אנחנו רוצות להבליט את גופנו במיוחד בתקופה זו, אבל באמת שרצוי להשתדל ללבוש כמה שפחות בגדים צמודים מבדים סינתטיים כשחם, ובמיוחד כשלח. גם אם אנחנו לובשות בגדים צמודים לכמה שעות, כדאי להסיר אותם בהקדם האפשרי ולהחליפם לבדי כותנה או פשתן נושמים ואווריריים, במיוחד כשמדובר על בגדים תחתונים. זה יסייע מאד לאוורר את האזור האינטימי ולשמור עליו בחום ולחות מתאימים.

להשתמש בתכשירי הגיינה מותאמים במיוחד לאזור האינטימי

תכשירי הגיינה שמיועדים מראש לאזור הפות והנרתיק מותאמים אליו מבחינת הרכב החומרים מהם הם עשויים ומבחינת רמת החומציות הנכונה. כדאי מאד להשתמש בקרם אינטימי, המיעד במיוחד לאיזור האינטימי, שיכול להגן על עור הפות מזיעה וריח רע למשך עד חמישה ימים בשימוש אחד בלבד. תכשיר נוסף של JezV, המגבונים האינטימיים, יכול לשרת אותך היטב בכל מקום – ניגוב קטן ואת נקייה לגמרי, גם אם ממש חם בחוץ. שימוש בתכשירים אלה יכול להשאיר אותך מריחה נהדר ובריאה באזור האינטימי לכל אורך הקיץ. נסי ותיווכחי בעצמך.

חזור לNews
Email WhatsApp Print Facebook