המגזין

08:03 AM
כל מה שרצית לדעת על רמת חומציות העור שלך

כל מה שרצית לדעת על רמת חומציות העור שלך

כאשר בוחרים מוצרים ותכשירי קוסמטיקה והיגיינה האמורים לטפל באזורים שונים בגופנו חשוב מאד לשים לב לרמת החומציות שלהם, שחייבת להיות כזו שתשרת את עורנו באופן המיטבי ולא תגרום לו לצאת מאיזון.

מהי חומציות העור?

חומציות היא תכונת חומרים הנמדדת באמצעות סולם הנקרא pH שנע בין 0 ל-14. ככל שהמספר נמוך יותר, כך החומר או החפץ חומצי יותר. 

כמו לכל דבר אחר בעולמנו, גם לעור שלנו רמת חומציות מסויימת. רמת ה-pH התקינה של העור האנושי נעה בין כ-4 ל-6, כאשר 5.5 היא הרמה האידיאלית עבור רוב האנשים. רמת ה-pH של העור בדרך כלל זהה לזו של הרוק וחומצות הקיבה שלנו. ניתן לבדוק בקלות את רמת חומציות העור שלנו באמצעות מד pH או בעזרת ערכת בדיקה שניתן לרכוש באינטרנט או בבתי מרקחת ובה רצועת בדיקה שמניחים על פני העור.

מה קורה כשחומציות העור יוצאת מאיזון?

כאשר רמת ה-pH של עורנו מאוזנת, היא מסייעת לשמירה על העור בריא ועמיד בפני חיידקים. רמת חומציות בלתי תקינה של העור יכולה לגרום להופעת בעיות עור שונות, כמו יובש, גירוד ודרמטיטיס. כאשר העור אינו מוגן בלחות מספקת, הדבר יכול לגרום לסתימת והיצרות נקבוביות העור, ובהמשך להיווצרות אקנה, מרקם עור מחוספס או מתקלף, עור “תפוז” בעל נקבוביות מורחבות, ובמקרים קיצוניים אפילו לדלקות עור ופטרת. כאשר מתפתחת דלקת חריפה בעור היא עלולה לפגוע גם בבריאותנו הכללית בדרכים שונות. 

איך אפשר לשמור על חומציות תקינה של העור?

על מנת שהעור שלנו יישאר בריא כל הזמן, הוא חייב להיות בעל רמת pH חומצית. ניתן להשיג זאת באמצעים מגוונים, כמו למשל באמצעות צריכת פירות וירקות בעלי תכולת חומציות גבוהה, כגון לימונים, תפוזים, אשכוליות ועגבניות. גם שתיית מים מספקת מסייעת בשמירה על חומציות עור תקינה, וכך גם שנת לילה טובה וארוכה דיה (כ-8 שעות). בנוסף, חשוב לשמור גם על בריאותנו הנפשית ולטפל בה, מכיוון כשינוי במצבים רגשיים או מצבי לחץ עלולים לפגוע באיזון העדין של חומציות העור. זאת הסיבה לכך שבזמן לחץ רבים מאיתנו מגלים שהופיעו פצעונים חדשים על פנינו. 

תכשירים ומוצרים קוסמטיים המסייעים לשמירה על חומציות העור

מוצרים קוסמטיים והיגייניים שמורחים על גבי העור יכולים גם הם לשנות את רמת ה-pH שלו. כדי לשמור על איזון רמת החומציות של העור מומלץ להשתמש בקרם לחות שמתאים לסוג העור שלכם, ולשלב בשגרת היופי שלכם גם פילינג או מסכת פנים פעם או פעמיים בשבוע. תכשירים אלו מסייעים בחידוש העור והסרת תאים מתים על פני שכבת האפידרמיס של העור שעלולים לגרום לשינוי בחומציותו.

הקפידו להשתמש בתכשירי לחות לא קומדוגניים, כאלה שלא יחסמו נקבוביות ויגרמו לעור לייצר יותר שמן מהנדרש לו. 

לסוגי עור שונים מומלצים מוצרים בעלי רמות חומציות שונות. למשל, לבעלי עור יבש מומלץ להשתמש ברמת pH  גבוהה יותר, מכיוון שהיא מסייעת לעצור את התהליך הטבעי שמייבש את פני העור. מצד שני, לאנשים בעלי עור שמנוני או נוטה לאקנה מומלץ להשתמש במוצרים ותכשירים בעלי רמות pH נמוכות יותר, מכיוון שלעורם יש נטייה לייצר יותר שמן ולהיות רגיש יותר לגורמים סביבתיים.

חזור לNews
Email WhatsApp Print Facebook