המגזין

08:04 AM
מדריך להתמודדות עם הזעת יתר אצל נשים

מדריך להתמודדות עם הזעת יתר אצל נשים

כשאנחנו חושבים על הזעת יתר, יתכן שעולות בדמיוננו תמונות של גברים מיוזעים במלתחה לאחר משחק ספורט, או דימויים גבריים אחרים. אך בניגוד לתפיסה הנפוצה בציבור, המציאות היא שנשים סובלות מהזעת יתר לא פחות מגברים, והדבר מפריע להן אפילו יותר. כיצד תתמודדו עם התופעה המציקה?

מהי הזעת יתר אצל נשים? 

הזעת יתר מתרחשת כאשר אדם מאבד יותר מ-2 ליטר זיעה בשעה אחת. זה קורה בחלקים שונים של הגוף ומסיבות שונות, ובעיקר נגרם בשל פעילות יתר של מערכת העצבים הסימפטטית, אותה מערכת המווסתת את טמפרטורת הגוף שלנו. גם המערכת ההורמונלית שלנו משפיעה על כמות ההזעה, והדבר נכון במיוחד אצל נשים.

כאמור, בניגוד למה שרבים סבורים, הזעת יתר בנשים היא מצב שכיח מאוד שהסיבות לו יכולות להיות מגוונות. נשים נוטות לחוות הזעת יתר מכיוון שבזמנים מסויימים בחייהן מופרשות בגופן רמות גבוהות של אסטרוגן, הורמון המגביר את רמות ההזעה ומשפיע על הפעילות העצבית בגוף. גורמים אפשריים נוספים להזעת יתר אצל נשים כוללים מחלת סוכרת או הפרעות בתפקוד בלוטת התריס, עצבנות, חרדה או מתח רגשי, תופעות לוואי של תרופות מסוימות, מזונות ומשקאות הגורמים להזעה כמו קפאין ואלכוהול, השמנת יתר וחוסר פעילות גופנית, ומצבים בריאותיים כמו תסמונת שחלות פוליציסטיות(PCOS) , אי ספיקת כליות או מחלת פרקינסון.

בשל העובדה שנשים עוברות שינויים הורמונליים, גופניים ורגשיים רבים ודרמטיים בחייהן כגון הריונות ולידות, מנופאוזה ועוד, סביר מאד שיחוו עלייה בהזעה, לעיתים עד לרמה של הזעת יתר כרונית, בתקופות שונות לאורך השנים. 

הסיכונים בהזעת יתר

הזעת יתר עלולה לגרום לאי נוחות קיצונית, התייבשות ואף למצבים גופניים מדאיגים יותר כמו בעיות כליות, זיהומים ודלקות בעור, ועוד.

במקביל, לתופעה השלכות משמעותיות על המצב הנפשי והרגשי של נשים בשל המבוכה והמצוקה שהוא גורם, ההפרעה לפעילויות יומיומיות כמו לבישת בגדים או ספורט ובעבודה. התחושות השליליות והפגיעה בדימוי העצמי עלולים להידרדר לבידוד חברתי, התקפי חרדה ודיכאון. נשים הסובלות מהזעת יתר מוצאות את עצמן מחליפות בגדים ומתקלחות בתדירות גבוהה, מחביאות את עיגולי הזיעה, מתרחקות מחברים לעבודה ואפילו מבני זוג. כל ההתנהגויות הללו מכבידות ומטרידות מאד, גוזלות זמן רב ומתישות.

מניעת הזעת יתר

שינויים תזונתיים או שימוש בתרופות נוגדות זיעה עשויים לסייע במניעת או הפחתה של הזעת יתר. שמירה על שגרת היגיינה והקפדה על שימוש במוצרים המונעים הזעה, ריחות רעים ותחושות לא נעימות יכולות אף הן לעזור מאד ולהפחית את התחושות הקשות והירידה במצב הרוח. 

נשים רבות לא מודעות לכך שבאמצעות תכשירים או מוצרים איכותיים ניתן גם להפחית את ההזעה וגם להרגיש יותר רעננות ונוחות גופנית. בשוק קיימים היום מוצרים למניעת ריחות מאזורים אלו ותכשירים מתקדמים נוספים המיועדים לטיפול בתסמיני תופעת הזעת היתר. אם את סובלת מהזעת יתר שמפריעה לשגרת חייך ומקלקלת את מצב הרוח שלך, אל תתייאשי. תוכלי לנסות למשל את קרם אינטימה עם אפקט הדאודורנט המותאם ספציפי לעור באזור האינטימי ומונע ריחות לא נעימים והזעת-יתר. הקרם יוצר שכבת הגנה על פני העור ומגן עליו. הוא בטוח לחלוטין לשימוש מכיוון שהוא מכיל תמציות צמחים טבעיות המיטיבות עם עורנו, כגון הדס, אכיניצאה ואכילאה. תמציות אלו מרגיעות את העור ומונעות גירויים ויובש בו.  נסי את הקרם ותיווכחי שהוא גורם לך לחוש טוב יותר לגבי עצמך, לתפקד כרגיל בחיי היומיום ולהרגיש נעים ונוח. 

חזור לNews
Email WhatsApp Print Facebook