המגזין

08:17 AM
למה כדאי לך לעבוד לתחתוני כותנה ואיך זה יכול למנוע פטריה בנרתיק?

למה כדאי לך לעבוד לתחתוני כותנה ואיך זה יכול למנוע פטריה בנרתיק?

אין דבר מציק ומביך יותר מלהתמודד עם תחושה מגרדת באיזור הכי אישי ואינטימי של הגוף שלך. למרות העובדה שהנושא איננו מדובר דיו, בפועל השכיחות של גרד באיזור הפות היא גבוהה כל כך, עד שנדמה שאין כמעט נשים – בכל גיל – שלא נתקלו בתופעה הזאת לפחות פעם אחת בחייהן ובדרך כלל הרבה יותר מזה. אחת הסיבות העיקריות לתחושה המציקה הזו היא פטרייה נרתיקית, או קנדידה בשמה המוכר. נשים רבות אינן מודעות לדרך הפשוטה שעשויה למנוע התפתחות של קנדידה, או לכל הפחות להפחית את תדירות הופעתה במהלך החיים, שהיא הקפדה על לבישת תחתונים העשויים מכותנה.

מה עלול לגרום להתפתחות של פטריה בנרתיק?

קנדידה קיימת באופן טבעי בגוף אצל אנשים רבים, שאינם סובלים מכל תופעה שהיא אלא נחשבים לנשאים שלה בלבד. אצל אחרים לעומת זאת, היא עלולה להפוך לבעייה אמיתית, להתרבות ולייצר זיהומים, כאשר הסיבות יכולות להיות מגוונות: מערכת חיסון חלשה, סטרס, תזונה לא בריאה שכוללת הרבה פחמימות וסוכרים ועוד. אחת הסיבות הנפוצות במיוחד להתפתחות קנדידה שמייצרת זיהומים אצל נשים, היא סביבה לחה וחמימה מדי – כמו זו שקיימת באיזור הפות במשך מרבית שעות היום.

מהן ההשלכות של פטריה נרתיקית?

את לא צריכה להיבהל: קנדידה איננה תופעה מסוכנת, אלא בעיקר לא נעימה. הפטריה הזאת עלולה לפתח מושבות בנרתיק, כאשר התסמינים השכיחים הם הפרשות לבנות וצמיגיות וגירוד קל. במקרים שבהם היא גורמת לזיהומים חמורים יותר, הגירוד עלול להפוך לחזק וייתכן ותתחיל להיווצר דלקת בדרכי השתן, שתוביל אפילו לכאבים של ממש. אי הנוחות העיקרית שעליה מדווחות נשים רבות, מלבד הגרד, היא ריח רע מהפות, מה שכמובן מייצר מבוכה רבה עבורן.

היתרונות של כותנה – בד “נושם”

זה אולי מוזר לחשוב על זה, אבל אם תבדקי את התחום של ההלבשה התחתונה המיועדת לנשים, תגלי שחלק נכבד מהסטים הנחשבים ליוקרתיים ביותר (וגם עולים בהתאם), עשויים דווקא מהחומר שהכי פחות “בריא” לך ללבוש והוא פוליאסטר. מפוליאסטר ניתן לייצר בדים יפהפיים ומבריקים, שנראים טוב כשהם הופכים לחזייה ותחתונים תואמים ולחיקויי תחרה, אך לבישתם במשך שעות ארוכות היא לא פחות מעוול של ממש, עבור האיזור האינטימי שלך.

כותנה לעומת זאת, היא בד “נושם” ששומר על אוורור של הפות, מה שמאפשר יצירת סביבה פחות לחה, פחות חמה וכפועל יוצא מכך – פחות מתאימה להתפתחות של בקטריות וביניהן הקנדידה.

מה כדאי לעשות כדי למנוע תופעות של גרד או ריח רע מהפות?

זה נכון שהחלפת התחתונים שלך לתחתוני כותנה לא תפתור בעייה קיימת, שבמידה ואת כבר מתמודדת עמה, כדאי שלפני הכל תגשי לרופא הנשים שלך ותקבלי את העצה הרפואית המתאימה. עם זאת, היא בהחלט יכולה לסייע למניעת התפתחות של פטרייה נרתיקית.

את יכולה לשלב תחתונים מסוג אחר, כמובן, אך להקפיד במקביל על אוורור הפות ועל היגיינה נשית, בכל מקלחת שלך וגם בהזדמנויות אחרות במהלך היום. איך עושים את זה? בכמה דרכים פשוטות:

  1. שטיפה אינטימית ייעודית לאיזור הפות בזמן הרחצה, שמאפשרת לך להסיר את שכבת החיידקים הקיימת על העור, להעניק לו רענון וניחוח טבעי ולא עז מדי ולהרגיש נקייה לאורך זמן, גם במקום הכי “נחבא אל הכלים” שבגופך.
  2. החלפת התחתונים יותר מפעם ביום – כאשר הדגש הוא על לבישת תחתוני כותנה, במהלך החלק הארוך יותר של היום. את הולכת לעבודה? העדיפי תחתונים מבד נושם. יוצאת לבילוי ומעוניינת בסט הלבנים היוקרתיים? הרשי לעצמך להתפנק, אך זכרי להחליף אותם, לפני שתלכי לישון.
  3. רענון אינטימי מהיר – אין ספק שהשגרה האינטנסיבית שלך, בין אם את עובדת במשרה מלאה, לומדת או משרתת בצבא, לא תמיד מאפשרת לך ליהנות ממקלחת ארוכה ומושקעת. לעתים תרצי לנקות את הפות שלך “צ’יק צ’ק” ובדיוק בשביל זה כדאי שתמיד יהיו לך בתיק מגבונים אינטימיים רכים ונעימים, שיעניקו לך את הרענון שאת כל כך זקוקה לו.

שימי את עצמך בראש סדר העדיפויות שלך

כפי שנכתב קודם, אחת מהסיבות להופעת קנדידה, ממש כמו תופעות פיזיות אחרות בגוף ומחלות שונות נוספות – היא סטרס. לכל אחת עשויות להיות הסיבות שלה להרגיש לחוצה ולכן טבעי שגם את תחושי כיצד הסטרס עומד להשתלט עלייך מעת לעת.

הרשי לעצמך לזכור שאת החברה הכי טובה שלך ולהעניק לעצמך זמן איכות שהוא כולו עבורך, כזה שמיועד רק להירגעות ולמחשבות חיוביות. אמבטיה מפנקת היא אופציה נפלאה לעשות זאת והיא גם הזדמנות טובה להזכיר לגוף שלך, עד כמה את אוהבת אותו.

חזור לNews
Email WhatsApp Print Facebook