המגזין

04:27 PM
מה אומר ריח הגוף שלך על המצב הבריאותי שלך?

מה אומר ריח הגוף שלך על המצב הבריאותי שלך?

ריח הגוף שלנו אינו משקף רק את רמת ההגיינה שלנו, את ריחם הטוב של תכשירי ההגיינה והקוסמטיקה שאנו משתמשים בהם ואת ריחנו הטבעי, אלא גם צדדים שונים בבריאות הכללית של גופנו. הנה כמה דוגמאות לדרכים שבהן משפיעה בריאות גופנו על הריח שלנו:

ריחות העולים בנשימה

נשימה בעלת ריח רע יכולה לנבוע לא רק בשל אי צחצוח מספיק של השיניים או אי שימוש בחוט דנטלי. ישנם מצבים רפואיים המייבשים את הפה שלנו והופכים אותו לכר גידול לחיידקים, העולים ומשגשגים ופולטים רעלנים כחלק מפעילותם. מצבים אלו כוללים נטילת תרופות מסויימות, התייבשות כללית וחוסר שתייה מספקת, ואפילו מצב של נחירות או דום נשימה בשינה המאלץ אותנו לישון עם פה פתוח. חשוב להרבות בשתייה, במיוחד בקיץ הישראלי החם. אם את חושדים שאת נוחרת בלילה או סובלת מדום נשימה בשינה, פני לרופא המשפחה להמשך בירור ובדיקת פתרונות אפשריים.

ריח רע מן הנשימה שלנו עלול להצביע גם על המצאות סכרת. כאשר הגוף אינו מקבל די סוכר הוא מתחיל לפרק חומצות שומן. בתהליך הפירוק נוצרים חומרים הנקראים קטונים, המשתחררים בנשימה והם בעלי ריח לא נעים. אם את חווה קשיים נלווים לריח כגון עייפות, ירידה גדולה ופתאומית במשקל שאינה מוסברת או אפילו ראייה מטושטשת, כדאי לבצע בדיקה לאיתור סכרת.

ריחות גוף וזיעה

אנשים מסויימים מזיעים יותר מאחרים, ואנשים רבים מזיעים יותר מהרגיל בתקופות מסויימות בחייהם, כמו למשל בתקופת גיל ההתבגרות וגיל המעבר בהם חלים שינויים הורמונליים בגופנו. מצבים רפואיים מסויימים כגון סוכרת ופעילות יתר של בלוטת התריס יכולים להיות בעלי השפעה משמעותית על ריח גופנו.

אם את מבחינה בשינוי פתאומי בכמות או בריח הזיעה שלך, הדבר יכול להצביע על בעייה בריאותית וכדאי לבדוק את העניין. כדאי לדעת שקיימים טיפולים גם לעניין זה, מהזרקות בוטוקס לבלוטות ההזעה ועד לניתוח להוצאת הבלוטות.

ריחות לא נעימים בכפות הרגליים

כפות רגליים בעלות ריח לא נעים הן בעייה רפואית של ממש, אך למרבה המזל ניתן להתגבר עליה בקלות בדרך כלל.  פטריות וחיידקים פורחים בסביבות לחות, ונעליים וגרביים הן הסביבה המושלמת לגידולן. במשך הזמן וללא טיפול, העור בין אצבעות הרגליים עלול להפוך לרך ולח יותר, ועלולים להיווצר בו סדקים או חתכים. אלו מגבירים עוד יותר את הסיכון לזיהומים חיידקיים, שעלולים גם להתפשט לאזורים נוספים בגוף בקלות רבה.

כדי למנוע את התופעה, הקפידי לייבש היטב את כפות הרגליים לאחר כל רחצה – הן חייבות להיות נקיות ויבשות כמה שיותר. תוכלי להיעזר בתרסיס דאודורנט לרגליים, לפזר טלק בנעליים סגורות כדי למנוע לחות ולהחליף גרביים לעיתים תכופות. אם כבר הופיעה פטרייה, פני לרופא לקבלת משחה אנטי-פטרייתית לטיפול.

ריחות מן האזור האינטימי

ריחות לא נעימים מן האזור האינטימי שלנו או כל ריח שונה מן הרגיל באזור מחייבים בדיקה, משום שהם עלולים להצביע על זיהום, פטרייה או בעייה רפואית אחרת. גם באזור זה חשוב מאד להקפיד על יובש ונקיון, ותוכלי לעשות זאת בקלות רבה על ידי המגבונים האינטימיים של JezV, שמנקים את האזור ושומרים על חומציות העור התקינה של האזור באמצעות תמציות צמחים טבעיות מיוחדות. החזיקי את המגבונים בתיקך לרענון מספר פעמים ביום ולשמירה על ריח נעים ובריאות האזור.

למידע נוסף אודות מגבונים אינטימיים – לחצי כאן

חזור לNews
Email WhatsApp Print Facebook