המגזין

04:16 PM
על ההשפעות הרעות של ישיבה ממושכת על הבריאות שלך

על ההשפעות הרעות של ישיבה ממושכת על הבריאות שלך

ישיבה ממושכת היא חלק מהחיים המודרניים ואחת הצרות הגדולות שלנו מבחינה בריאותית. איך היא משפיעה על מצבנו הגופני והנפשי ומה ניתן לעשות כדי למתן את השפעותיה הרעות? קראו –

מהי ההגדרה של ישיבה ממושכת?

רופאים ומדענים מגדירים ישיבה ממושכת כישיבה של יותר משלוש שעות רצופות ללא הפסקה. רוב המקצועות המודרניים מערבים ישיבה של למעלה מכך, ודורשים מאיתנו לשבת במקומנו כמעט ללא תזוזה במשך שעות ארוכות. אם את עוסקת בראיית חשבון, שירות לקוחות, מענה טלפוני, עריכת דין, או כל מקצוע אחר שבו את נדרשת לשבת במשך רוב שעות היום במקומך, את חייבת להיות מודעת לנזקים הבריאותיים שהדבר גורם ולנסות דרכים שונות כדי להפחיתם.

לקטלוג המוצרים האינטימיים של JezV – לחצי כאן

הנזקים של ישיבה ממושכת

אינספור בעיות גופניות נמצאו מחקרית כקשורות לישיבה ממושכת. אלו כוללות עלייה במשקל, סיכון מוגבר למחלות לב, לחץ דם ולסוכרת סוג 2, בעיות גב תחתון, צוואר וכתפיים, דליות ברגליים ובעיות זרימת דם, בעיות שינה, בעיות עיכול ואפילו סרטן. למעשה, הוכח מחקרית כי ישיבה ממושכת מגבירה את הסיכוי לפתח סרטן בכ-13%. עבורנו, הנשים, קיים גם סיכון לבריאות האזור האינטימי שלנו. ישיבה ממושכת אינה מאפשרת לנו לאוורר את האזור והוא נוטה להתחמם יתר על המידה. בעקבות זאת, עלולים להתפתח שפשפות, זיהומים ופטריות באזור הפות והנרתיק, גרד ופריחה, או מצבים לא נעימים נוספים.

ההשלכות הבריאותיות הקשות של ישיבה ממושכת לא מסתיימות בנזקים גופניים, אלא פוגעות גם במצבנו הנפשי. ישיבה ממושכת עלולה לגרום לעייפות, דכאון, חוסר מוטיבציה, חרדות וירידה בתפקוד הקוגניטיבי. אז מה עושים?

7 טיפים להתמודדות והקלת ההשלכות השליליות של ישיבה ממושכת:

טיפ מס’ 1 – כדי לשמור על בריאותך התקינה את ממש חייבת לזכור לקום מדי 30 דקות ולעמוד או ללכת מעט. היום ישנן אפליקציות חינמיות שאת יכולה להוריד ולכוון כדי שיזכירו לך לעשות זאת גם בנייד וגם במחשב המשרדי, כך שאין תירוצים!

טיפ מס’ 2 – הזמיני לך לוח עמידה – מתקן פשוט וזול שמאפשר לך לעבוד בעמידה תוך שאת מעבירה את משקל גופך ומניעה אותו כדי להגיע לשיווי משקל על גבי הלוח. קיימים גם שולחנות עמידה שניתן להתקין, מה שאפשרי למי שעובדת מהבית ויש לה משרד ביתי.

טיפ מס’ 3 – מדי שעה וחצי חשוב לקחת הפסקה של 10 דקות, אז גשי לפינת הקפה או המטבחון והכיני לך כוס תה צמחים מרגיע, שתי מים ותנערי מעט את הרגליים כדי להזרים את הדם.

טיפ מס’ 4 – בהפסקת הצהריים או בכל פעם שניתן, עשי סיבוב מסביב לבניין, עלי ורדי במדרגות הבניין והשתדלי להתמתח ולפשוט את הידיים לכיוונים שונים כמה שאת יכולה.

טיפ מס’ 5 – הקפידי לבצע הליכות או פעילות גופנית אחרת לפחות למשך 15 דקות מדי יום לפני או אחרי יום העבודה. גם הליכה קצרה ומתונה מועילה לבריאות, וכמעט תמיד אפשר למצוא 15 דקות כדי ללכת קצת.

טיפ מס’ 6 – בסופי שבוע כדאי למצוא דרך להפעיל את הגוף, בטיולים, בפעילויות ספורטיביות, בהליכה על חוף הים, במשחק, וכד’. אחרי שישבת כל השבוע, לא כדאי לבלות גם את כל שעות הפנאי בישיבה.

טיפ מס’ 7 – כדי לשמור על האזור האינטימי שלך למרות הישיבה הממושכת, תוכלי להשתמש בדאודורנט האינטימי של אינטימה. שימוש אחד בו שומר על האזור האינטימי יבש ונקי למשך עד חמישה ימים רצופים, מגן על העור באזור ועל רמת החומציות התקינה שלו. זהו פטנט שנשים רבות ממליצות עליו וממש כדאי לך לנסות!

חזור לNews
Email WhatsApp Print Facebook