המגזין

03:50 PM
מחקר חדש על פרומונים מלמד אותנו רבות אודות חשיבותו של ריח הגוף

מחקר חדש על פרומונים מלמד אותנו רבות אודות חשיבותו של ריח הגוף

מחקר חדש הוכיח שוב את חשיבותם של הפרומונים – הורמוני המשיכה שאנו מפרישים ומפרישות –להתאמה בין המינים, ואת השפעתם אפילו על מצב הרוח שלנו. מסתבר שפרומונים זכריים מרגיעים נשים ומעוררים אצלן תגובה הורמונלית. מה אנחנו יכולות להפיק מכך? קראו:

מסתבר שריחות מסויימים של גברים נעימים במיוחד לאף של נשים, ואף תורמים לשלוותן הנפשית. חוקרים גילו שלפרומונים חסרי הריח המצויים בזיעה הגברית יכולים להיות השפעה דרמטית הן על נפשה והן על גופה של האישה. מחקר חדש מאוניברסיטת פנסילבניה מצא שחשיפה לפרומונים גבריים יכולה לשפר את מצב רוחנו ולעודד את שחרור ההורמון המווסת את המחזור החודשי.

איך בוצע המחקר?

במסגרת המחקר, החוקרים מרחו תמציות של הפרשות בית השחי של מתנדבים גברים מעל לשפתיים העליונות של 18 נשים בגילאי 25 עד 45, ממש מתחת לאף. אף אחת מן הנשים לא ידעה שזיעה גברית הונחה על שפתיה, וחלקן חשבו שהן מעורבות במחקר הבודק השפעות אלכוהול או בושם, שעווה ולימון. כל אחת מן הנשים קיבלה שלוש מריחות של תמצית בית השחי במהלך תקופת ההערכה של שש שעות, ולאחר מכן שלוש מנות של חשיפה לאתנול (אלכוהול) על פני תקופה נוספת של שש שעות.

לאחר כל תקופת חשיפה של שש שעות דירגו הנשים את מצב הרוח שלהן. התוצאות היו מדהימות – הנשים דיווחו שהרגישו פחות מתח ושהיו יותר רגועות באופן משמעותי לאחר החשיפה לתמצית הזיעה הגברית מאשר לאחר החשיפה לאתנול.”להפתעתנו הרבה, הנשים דיווחו שהן מרגישות פחות מתוחות ויותר רגועות בעקבות החשיפה לתמצית הזיעה הגברית”, אמר החוקר צ’ארלס ג’יי ויסוצקי מאוניברסיטת פנסילבניה בהודעה לעיתונות. “זה מצביע על כך שיכול להיות שהרבה יותר קורה במסגרות חברתיות כמו ברים ומועדונים ממה שנראה לעין.”

לקטלוג המוצרים לאיזור האינטימי של JezV – לחצי כאן!

מה עוד גילה המחקר?

מבצעי המחקר מצאו בנוסף שחשיפה לפרומונים הזכריים גרמה גם לשינוי ברמות הדם של הורמון הרבייה הנקרא לוטאיניזינג. רמות הורמון זה עולות בדרך כלל לפני הביוץ, אך נשים חוות עליות קטנות ברמות ההורמון בזמנים אחרים לאורך המחזור החודשי. המחקר מצא כי תמצית הפרומון הזכרי זירזה את הופעת העליות הקטנות הללו וקיצרה את ההפסקות בין העליות ב-20%.

כיצד ממשיכים מכאן?

חוקרים בוחנים כעת תרכובות ספציפיות שנמצאות בזיעה הגברית בתקווה לזהות את החומרים האחראים לשינויים הפסיכולוגיים וההורמונליים הללו. “הממצאים עשויים לפתוח את הדלת לגישות תרופתיות לניהול תחילת הביוץ, להבין טוב יותר את ההשפעות של תסמונת קדם וסתית או אפילו לאפשר את ייצורם של מוצרים טבעיים המסייעים להרגעה והרפיה”, אומר ויסוצקי. “על ידי הבנה של האופן שבו פרומונים משפיעים על מצב הרוח והתגובה האנדוקרינית שהם גורמים לה נוכל אולי לבנות ריחות גבריים טובים יותר: מולקולות שיפעילו בצורה יעילה יותר את ההשפעות שצפינו בהן.”

ומה כל זה אומר לנו, הנשים?

אמנם המחקר מדבר על השפעת ריחות גבריים על נשים ולא להיפך, אבל ניתן להסיק ממנו שכנראה קיימת גם השפעה הפוכה שיכולה להיות חזקה ביותר של פרומונים נשיים על גברים. אנחנו יכולות לנצל אותה לטובתנו בזוגיות ובחיי המין שלנו, על ידי כך שנלמד לשלוט בריחות העולים מגופנו. למשל, נוכל להשתמש בדאודורנט אינטימי, כמו הדואודורנט האינטימי של אינטימה לאזור האינטימי שלנו, המסוגל למנוע ריח זיעה לא נעים מאזור הפות והנרתיק ולשמור בו על ריחות נעימים באמצעות תמציות צמחים טבעיות לחלוטין. שווה לנסות ולראות את ההשפעה על בן או בת הזוג!

חזור לNews
Email WhatsApp Print Facebook