המגזין

04:09 PM
לזיעה שלך יש ריח רע? יכול להיות שאת סובלת מבעיות עיכול

לזיעה שלך יש ריח רע? יכול להיות שאת סובלת מבעיות עיכול

ריח גוף רע יכול להיגרם מתהליך עיכול לקוי ובעיות שונות הקשורות למערכת העיכול. מהן ומה ניתן לעשות כדי לשפר את המצב? קראי –

כיצד נגרם ריח גוף?

ריח גוף נוצר כאשר חיידקים מסוגים שונים הנמצאים על גבי עורנו מתרבים בנוכחות זיעה. כחלק מתהליך העיכול שלהם, הם מפרקים מן הזיעה חלקיקים המכילים מים, אוריאה, מלחים וסוכרים לגורמים המכונים תיו-אלכוהולים. תרכובות אלו אחראיות לריחות החזקים של בצל, שום ועוד.

לכל בני האדם יש שני סוגים של בלוטות זיעה. הראשונות הן הבלוטות האקריניות, שניתן למצוא אותן בכל הגוף ובמיוחד בכפות הידיים והרגליים. הן חשובות לשמירה על טמפרטורת הגוף ויכולות להפריש ליטרים של זיעה בכל יום. הן מפרישות בעיקר מים שמתאדים ומקררים את הגוף.

בלוטות הזיעה האחרות הן הבלוטות האפוקריניות, הנמצאות בעיקר באזורי בית השחי והמפשעה. כאשר הסערה ההורמונלית הידועה בשם גיל ההתבגרות מכה, למשל, הן הופכות להיות פעילות מאד. הזיעה שמשחררת בלוטות אלו מכילה מגוון תרכובות בנוסף למים, כמו סוגים שונים של מולקולות שומנים. אלה משמשות כמזון טעים במיוחד לחיידקים. תקופות נוספות בחיינו בהן בלוטות אלה פעילות במיוחד הן בזמן מחזור, בזמן הריון ובגיל המעבר.

לקטלוג המוצרים לאיזור האינטימי מבית JezV – לחצי כאן

מה תפקידו של הריח?

בעוד שרבים נרתעים מריח גוף חזק, הוא למעשה מייצג את אחת הדרכים שבהן הגוף שלנו יכול לתקשר איתנו. אנשים בדרך כלל מכירים את הריח היומיומי שלהם וכיצד הוא משתנה לאחר פעילות גופנית או בסוף יום עבודה. כל שינוי בריח הרגיל שלנו בא לומר לנו משהו על שינוי במצב בריאותנו או בסביבתנו. כך אנו יכולים להתאים את עצמנו, להרחיק את גופנו ממקור סכנה או לטפל בגופנו באופן הנכון.

ומה הקשר למערכת העיכול?

עיכול לקוי עלול לגרום לחוסר איזון בחיידקים במעי שלנו, לגרום להם לעבוד קשה יותר ולייצר תוצרי לוואי לא רצויים. לגוף קשה להתמודד עמם והוא ישחרר אותם גם דרך נקבוביות העור שלנו. לעיסה טובה של המזון מסייעת לפירוק טוב יותר שלו. חילוף חומרים פעיל יכול גם הוא לעזור למערכת העיכול לעבד מזונות, להוביל לפחות תוצרי לוואי בעלי ריח לא נעים ולהגביר את הספיגה של ויטמינים, חלבונים ודלק לגוף.

אבל אפילו מערכת העיכול היעילה ביותר עשויה להזדקק לעזרה מדי פעם. עשבי תיבול כגון שן הארי, גדילן חלב ואפילו פטרוזיליה הוכחו כבעלי השפעות עוצמתיות וחיוביות על מערכת העיכול. שן הארי הוכח כמגן מפני רעילות בכבד, מבטיח עיכול קל של רעלים ושולט ביצירת שומן ואפילו מפחית הצטברות שומנים וטריגליצרידים. גדילן חלב הוכתר זה מכבר כמגן חזק על הכבד, המבטיח שהוא ימשיך לבצע את תפקידו בחילוף החומרים של שומנים, חלבונים ופחמימות ללא פגיעה.

איך ניתן להתמודד עם ריח גוף רע הנובע ממערכת העיכול?

כמובן שלא ניתן להימנע לחלוטין מצריכת כל המזונות הגורמים לריח רע לכל אורך החיים, ואנחנו גם לא יכולות לחיות על פטרוזיליה ועשבי תיבול בלבד. כדי בכל זאת לשלוט בריח הגוף, ניתן לקחת תוספי תזונה מסויימים שיכולים להקל על העיכול. במקביל, אפשר להשתמש בתכשירים מתאימים למניעת ריחות גוף. באזור האינטימי שלנו, כאמור, נמצאות בלוטות זיעה אפוקריניות הגורמות להזעת יתר במיוחד בתקופות הורמונליות בחיינו. כדי להתמודד עם העניין אנו יכולות להיעזר בדאודורנט האינטימי של אינטימה, דאודורנט נפלא שנוצר במיוחד עבורנו ועשוי מחומרים טבעיים המותאמים לרמת החומציות הטבעית של האזור. מריחה על עור האזור תמנע את פעילות החיידקים ותאפשר לך לשמור על ריח נעים ורענן מן הפות והנרתיק. שווה לנסות!

חזור לNews
Email WhatsApp Print Facebook