המגזין

07:59 AM
חשיבות של תזונה מאוזנת לריח הגוף

חשיבות של תזונה מאוזנת לריח הגוף

תזונה מאוזנת וטבעית חשובה מאוד לבריאות הכללית של הגוף ויש לה השפעה מטיבה גם על ריח הגוף. אז כיצד כדאי להזין את הגוף באופן שייטיב עם הריח שלו?

כיצד מתפתח ריח הגוף שלנו

ריח הגוף שלנו מושפע מהחיידקים המתפתחים על פני העור ובחלל הפה שלנו, בקיבה ובמעיים. בתהליך העיכול שלהם, פולטים החיידקים חומרים בעלי ריח לא נעים ומשפיעים על ריח הגוף כולו ועל פעילותו התקינה. דיאטות מסויימות עשויות להשפיע לטובה או לרעה על החומרים הנפלטים וכתוצאה מכך – גם על ריח גופנו. כמובן ששמירה על הגיינה טובה משפיעה אף היא על ריח הגוף. המזון שאנו אוכלים יכול להשפיע על ריח הגוף והפה שלנו גם ללא קשר לחיידקים, פשוט בשל תהליך עיכולו.

מה כדאי לדעת על הקשר בין תזונה לבין ריח גוף

אין שני אנשים בעלי ריח גוף זהה. בניסויים שנערכו התברר שוב ושוב כי תינוקות בני יומם יכולים לזהות את אמם על פי ריח גופה בלבד ולעולם אינם מגיבים באופן דומה לאם אחרת בעלת ריח שונה, גם אם זה עתה ילדה. הדבר חוזר על עצמו גם במחקרים על גילאים מאוחרים יותר וכן בפרימטים ויונקים אחרים. מלבד ההרגשה הנעימה באף, ריח גוף חשוב ביותר מכיוון שהוא מסייע לנו לבנות זוגיות ומשפחה – מדענים גילו שלריח הגוף מרכיב משמעותי בבחירת בן או בת זוג לחיים.

כיום, כשאנו יודעים כבר כל כך הרבה על תזונה בריאה ומאוזנת, יש לנו גם הרבה מאד מידע על הקשר בין תזונה לבין ריח גוף אצל בני אדם. למשל, אנו יודעים היום שלצריכת מזון אורגני השפעה מיטיבה על ריח הגוף שלנו. ידוע גם כי אנשים המקפידים על תזונה בריאה ריח גוף נעים יותר מאשר לאנשים הצורכים תזונה לא בריאה, עשירה בחומרים משמרים, שומנים וסוכרים. גוף האדם הוא מכונה מורכבת הזקוקה לתחזוקה שוטפת כדי לתפקד בצורה מיטבית. תחזוקה זו כוללת אכילת הכמות המתאימה של מזון ושתיית מספיק מים בכל יום. אם התזונה שלכם מורכבת ממזונות מעובדים, סביר להניח שתפלטו מהגוף שלכם יותר ריחות רעים מאדם שתזונתו מושתתת בעיקר על מזון טבעי לא מעובד.

מה מיטיב עם ריח גופנו?

תזונה הכוללת הרבה ירקות יכולה להפחית ריח גוף לא נעים משום שהיא כוללת את סוגי הויטמינים A ו-E, נוגדי-חמצון עוצמתיים המפחיתים דלקות בתאי העור ובכל אזורי הגוף. נוגדי החמצון עוזרים לנו להילחם בחומרים מזיקים הנקראים רדיקלים חופשיים – אטומים או מולקולות העלולים לגרום נזקים לתאי הגוף, דלקות ואפילו סוגי סרטן שונים.

לתזונה עשירה בפחמימות – לחמים, אורז, תפוחי אדמה ופסטה, עלולה להיות השפעה שלילית על ריח הגוף שלנו מכיוון שהיא גורמת להפקת זיעה חומצית יותר, מה שגורם להופעת ריח זיעה חמצמץ המורגש יותר ויותר ככל שמזיעים.

תזונה טבעית ככל האפשר מזינה היטב גם את העור שלכם ותורמת לריחו הטוב. אך התזונה חייבת להיות לא רק מבפנים החוצה, אלא גם מבחוץ פנימה. סבון טבעי של אינטימה מכיל חומרים אורגניים וטבעיים לחלוטין, אפילו כאלה שנמצאים בכל מטבח ובריאים גם לאכילה כמו שמנים צמחיים, עשבי תיבול ותבלינים, וכד’. ריחו הנעים נובע משמנים אתריים ותמציות פרחים. הוא מזין את עורכם גם מבחוץ, ושומר עליו חלק, רך ובעל ניחוח נפלא. אנו ממליצים לכם לדאוג לתזונה של עורכם מבפנים ומבחוץ כדי להשיג את הריח הטוב ביותר האפשרי לגופכם.

חזור לNews
Email WhatsApp Print Facebook