המגזין

01:21 PM
כל מה שרצית לדעת על החיידקים החיים בנרתיק שלך

כל מה שרצית לדעת על החיידקים החיים בנרתיק שלך

המיקרוביום – רובד החיידקים הטבעיים החי בנרתיק – הוא מערכת אקולוגית מורכבת ועדינה הממלאת תפקיד מכריע בשמירה על בריאות ואיזון מערכת הרבייה שלנו. כיצד הוא משפיע על בריאותנו וכיצד נוכל לטפח ולשמור עליו?

מהו המיקרוביום הנרתיקי

המיקרוביום הנרתיקי הוא למעשה קהילה מגוונת של מיקרו-אורגניזמים החיים בתוך תעלת הנרתיק שלנו. קהילה זו של חיידקים, וירוסים, פטריות ומיקרו-אורגניזמים אחרים פועלים יחד כדי לשמור על הנרתיק בריא ונקי מזיהומים. הסוג הנפוץ ביותר של חיידקים הנמצאים בנרתיק הוא לקטובצילוס, חיידקים ידידותיים המייצרים חומצה לקטית, חומר שמסייע בשמירה על איזון חומציות (pH) בריא בנרתיק.

כיצד משפיע המיקרוביום הנרתיקי על בריאותנו?

מיקרוביום נרתיקי בריא מסייע במניעת זיהומים כגון וגינוזיס חיידקי, זיהומים פטרייתיים וזיהומים המועברים במגע מיני (STIs). הוא תורם לשמירה על חומציות הנרתיק ברמה עויינת לחיידקים שאינם טבעיים לסביבת הפות והנרתיק, ובכך מונע את התפתחותם ושגשוגם באזור.

מחקרים הראו כי שינויים במיקרוביום הנרתיקי יכולים להוביל למגוון בעיות בריאותיות, כולל קשיי פוריות, לידה מוקדמת ואף סיכון מוגבר לסוגים מסוימים של סרטן.

לקטלוג המוצרים של JezV לאיזור האינטימי – לחצי כאן

מה נוכל לעשות כדי לשמור על מיקרוביום נרתיקי בריא?

הנה כמה דברים שנוכל לעשות כדי לשמור על המיקרוביום הנרתיקי שלנו בריא:

לבישת בגדים מאווררים מבדים נושמים: בגדים הדוקים ובדים סינתטיים יכולים לכלוא לחות וחום באזור הנרתיק, מה שעלול ליצור סביבה התורמת לצמיחת חיידקים מזיקים. כדי שזה לא יקרה גם לנו, עדיף ללבוש בגדים נושמים וטבעיים ככל הניתן, ולהחליף בגדי ים או בגדי אימון רטובים בהקדם האפשרי.

שימוש בקונדומים: שימוש בקונדומים במהלך פעילות מינית יכול לעזור למנוע העברה של מחלות מין ושיבוש איזון המיקרוביום בנרתיק.

הגבלת נטילת אנטיביוטיקה: אנטיביוטיקה עלולה לשבש את איזון המיקרוביום הנרתיקי על ידי חיסול חיידקים מזיקים ומועילים כאחד. כמובן שיש ליטול אנטיביוטיקה על פי הוראות הרופא, אך רק כאשר היא הכרחית לחלוטין ואחרי ששוחחת עם הרופא שלך על חלופות אפשריות.

הקפדה על תזונה בריאה: תזונה בריאה עשירה בפרוביוטיקה יכולה לתרום לשגשוג החיידקים המועילים בנרתיק. מזונות עשירים בפרוביוטיקה כוללים יוגורט, כרוב כבוש, מלפפונים חמוצים, שום, בצל, כרישה ואספרגוס. מאחר שמזונות ותוספי פרוביוטיקה מכילים בדרך כלל חיידקים מסוג לקטובצילוס, ההשפעות המועילות שלהם מתבטאות לעתים קרובות ישירות בבריאות טובה של מערכת הרבייה.

הפחתת סטרס: סטרס כרוני יכול להשפיע לרעה על המיקרוביום הנרתיקי ולהפוך אותנו לרגישות יותר לזיהומים ולבעיות בריאותיות אחרות. נסי לנהל את הלחץ בחייך ולהפחיתו באמצעות פעילות גופנית, מדיטציה וטכניקות הרפיה אחרות.

שמירה על היגיינה טובה: שמירה על הנרתיק נקי ויבש חיונית להגנה על המיקרוביום הנרתיקי. מומלץ מאד להימנע משימוש במוצרים שאינם מותאמים לאזור האינטימי שלנו, מכיוון שהם כוללים חומרים העלולים לשבש את האיזון העדין של המיקרוביום הנרתיקי. הם גם אינם מותאמים בדיוק לרמת החומציות של האזור. תכשיר שיכול לסייע מאד בעניין הוא הדיאודורנט האינטימי של חברת ג’אז וי. המרכיבים שלו כוללים תמציות צמחים שנמצאו במחקרים כמיטיבות עם האזור, כגון לבנדר ואכיניציאה. מריחה אחת של הדיאודורנט פעם בכמה ימים תעזור לך לשמור על יובש ורעננות באזור, למנוע הזעה ואפילו להריח נעים.

לסיכום, על ידי טיפול במיקרוביום הנרתיקי שלך, את יכולה לטפח את בריאות ורווחת אברי המין שלך לכל אורך חייך. נסי את הדאודורנט האינטימי של ג’אז וי ותבחיני בתרומה האדירה שלו להגיינת האזור מיידית, ובטווח הארוך.

חזור לNews
Email WhatsApp Print Facebook