המגזין

03:00 PM
3 טיפים מנצחים לשמירה על ריח טוב מהגוף בזמן המחזור

3 טיפים מנצחים לשמירה על ריח טוב מהגוף בזמן המחזור

גם בזמן המחזור אנחנו רוצות להרגיש נעים, להריח נהדר ולהיות רעננות. וזה בהחלט אפשרי, גם בימים החמים ביותר, אחרי פעילות גופנית נמרצת ואפילו בימים לחוצים בעבודה. הנה כמה טיפים שיכולים לעזור מאד לשמירה על ריח גוף נעים גם כשאת במחזור:

שינויים בריח הגוף בזמן המחזור

המחזור שלנו הוא עניין טבעי ובריא, אך לפעמים מתלוות אליו תופעות שקשה לנו איתן. אחת מן התופעות הללו היא שינויים בריח הגוף שלנו, ובמיוחד באזור האינטימי שלנו. מדוע זה קורה? מכיוון שהמחזור הוא תקופת השיא של רמות ההורמונים בגוף האשה בכל חודש. הורמון האסטרוגן מופרש בכמויות גדולות במיוחד, ויש לו השפעה משמעותית על מערכת ההזעה שלנו. ההורמון גורם למערכת להיות פעילה מן הרגיל ולבלוטות הזיעה שלנו לגדול. כתוצאה מכך אנו חוות הזעה מוגברת בזמן המחזור, וריחה גם חריף יותר מאשר בדרך כלל בשל שינויים בהרכב הזיעה.

בנוסף, רובנו משתמשות באמצעים הגייניים שונים לספיגת דם המחזור – טמפונים או תחבושות הגייניות, תחתוני מחזור, וכד’. הדם אמנם נספג בהם, אך הוא גם בא במגע עם האוויר ומתחמצן, מה שגורם לריח ברזל אופייני שאינו נעים לרוב האנשים. תחבושות הגייניות מהוות בעיה מיוחדת בימים חמים מכיוון שהן גם מחממות את אזור הפות והנרתיק ולא מאפשרות להם להתאוורר כראוי. אז מה עושים?

טיפ מס’ 1 – הגיינה, הגיינה ועוד פעם הגיינה

אין מה לעשות, בימי המחזור אנו חייבות לפנות יותר זמן להגיינה האישית שלנו. זה אומר להשאיר עוד כמה דקות ביום למקלחת נוספת, להחליף תחבושות, טמפונים או תחתונים לעיתים קרובות ככל האפשר, לקחת איתנו תחתונים להחלפה לעבודה שנוכל להחליף בקלות בשירותים כשאנו רוצות להתרענן ולאוורר את האזור האינטימי כמה שניתן. אוורור טוב יכול לפתור חלק ניכר מבעיית הריח, אז השתדלי להסתדר עם חצאיות, שמלות או בגדים לא צמודים אחרים בזמן המחזור. בגדים מסיבים טבעיים נחשבים ל”נושמים”, כלומר – מאפשרים תחלופת אוויר, והם עדיפים בימים הללו. אלו כוללים פשתן, כותנה, משי, ועוד.

טיפ מס’ 2 – חמוציות או לא להיות

מאכלים שונים משפיעים על ריח הגוף שלנו, ובמיוחד על ריח הפות שלנו. זמן המחזור אינו התקופה המתאימה ביותר בחייך לאכול מזונות חריפים מאד בריחם, כמו בצלים, שום, רטבי פלפל, וכד’. מצד שני, זהו בהחלט זמן טוב להתחיל לצרוך חמוציות. הרבה מאיתנו כבר שמעו על כך שחמוציות ממש טובות למניעת והפחתת זיהומים בדרכי השתן. אבל האם ידעתן שהן גם משפרות את רמת החומציות באזור האינטימי ומונעות שגשוג חיידקים באזור? חיידקים אמנם חיים באזור באופן שגרתי וחלקם נחוצים לבריאותו, אך כאשר ההתרבות שלהם יוצאת משליטה אנו עלולות לסבול מריח רע מן הפות והנרתיק בשל החומרים שהחיידקים מפרישים כחלק מפעילותם השוטפת. בזמן מחזור החיידקים עלולים להתרבות מאד בשל הימצאות דם וזיעה באזור. אכילת חמוציות מאזנת את חומציות העור באזור האינטימי ומפחיתה את התרבות החיידקים. בכך היא מסייעת לשמירה על ריח נעים באזור.

טיפ מס’ 3 – שימוש במגבונים אינטימיים

מגבונים אינטימיים הם המצאת המאה – הם מותאמים במיוחד לרמת החומציות של אזור הפות והנרתיק ועשויים מתמציות צמחים טבעיות שנבחרו במיוחד בשל תכונותיהן המיטיבות לעור האזור האינטימי. הן מגיעות באריזה שתוכלי לקחת איתך לכל מקום, וכך, גם אם אין לך זמן למקלחת, תוכלי לקפוץ לשירותים ולהשתמש בהם להרגשת ניקיון ורעננות ולהרחקת ריחות לא נעימים. איזה כיף! קני לך כמה חבילות כדי שיהיו לך תמיד מגבונים בהישג יד בכל זמן ומקום שתהיי.

למידע נוסף אודות המגבונים האינטימיים שלנו ולרכישה – לחצי כאן

חזור לNews
Email WhatsApp Print Facebook