המגזין

04:18 PM
בקטריאל וגינוזיס – כל הסימנים לכך שיש לך חיידק בנרתיק

בקטריאל וגינוזיס – כל הסימנים לכך שיש לך חיידק בנרתיק

זיהומים בנרתיק נפוצים מאד והמון נשים סובלות מהם שוב ושוב. איך תדעי אם יש לך בקטריאל וגינוזיס ומה לעשות אם את חוששת שכן? קראי –

מהו בקטריאל וגינוזיס או וגינוזיס בקטריאלי (וגינוזיס חיידקי)?

וגינוזיס בקטריאלי הוא זיהום נרתיקי שכיח הפוגע בנשים רבות. הוא נגרם על ידי חוסר איזון של הפלורה הטבעית של הנרתיק, אותה שכבת חיידקים “טובים” שבדרך כלל נשלטת על ידי חיידקי הלקטובצילוס. חיידקים אלו מועילים לנרתיק ומסייעים לשמור עליו בריא ונקי.

כאשר נוצר חוסר איזון בשכבת החיידקים בנרתיק, חיידקים אחרים שאינם אמורים להתפתח באזור מצליחים לדחוק את חיידקי הלקטובצילוס ומתחילים להתרבות. פעילותם והחומרים שהם פולטים הם אלה שגורמים לרוב זיהומי הנרתיק. לפעמים אלו דווקא חיידקי הלקטובצילוס שיוצאים מאיזון ומתחילים להתרבות ללא שליטה. החומצה הלקטית וחומרים נוספים שהם מפרישים גורמים לשינוי חומציות הנרתיק ולזיהומים.

זיהום וגינוזיס חיידקי יכול להיות מועבר גם באמצעות מין לא מוגן ופעילויות מיניות מסוגים שונים, והוא יכול גם לעבור מאם לתינוק במהלך הלידה. זאת אחת הסיבות לכך שחשוב כל כך לזהות את הזיהום בזמן ולטפל בו.

לקטלוג המוצרים האינטימיים של JezV – לחצי כאן

סימנים לחיידק בנרתיק

במקרים רבים לא מופיעים סימפטומים במצב של זיהום נרתיקי, ולכן יתכן שאת סובלת מזיהום ואינך יודעת זאת. ההמלצה הגורפת היא לבצע בדיקות דם ושתן שגרתיות לפחות פעם בשנה. בבדיקות ניתן לראות סימנים לדלקת בעלייה של סוגים מסויימים של תאי דם לבנים, וכך לאתר את הזיהום.

אחד הסימנים הנפוצים והמוכרים ביותר לכך שאת סובלת מזיהום חיידקי בנרתיק הוא ריח אופייני, שלרוב מדמים אותו לריח דגים. אם את מרגישה שינוי כלשהו בריח הנרתיק או הפות שלך, כדאי לגשת לרופא לבירור העניין. שינוי בהפרשות מהנרתיק גם הוא עלול להצביע על זיהום. הפרשות הנרתיק משתנות לאורך החודש ובתקופות שונות בחיינו, אך אם את חווה משהו יוצא דופן כדאי לברר זאת אצל הרופא.

סימן נוסף לבקטריאל וגינוזיס יכול להיות כאב או צריבה בזמן מתן שתן או קיום יחסי מין. אם את סובלת מתופעות אלה חשוב מאד לברר מהי הסיבה, משום שבכל מקרה זהו מצב רפואי המצריך טיפול. גם גרד או פריחה מחייבים בירור, מכיוון שגם הם יכולים להיות סימפטומים של זיהום.

טיפול בוגינוזיס חיידקי

בטח תשמחי לשמוע כי רוב המקרים של וגינוזיס חיידקי אינם חמורים ומצריכים טיפול אנטיביוטי בלבד. אך בכל זאת חשוב מאד לקבל טיפול בהקדם, מכיוון שהזנחת המצב עלולה להוביל לזיהומים חמורים יותר כמו דלקת באגן או אפילו בכליות. נשים בהריון, נשים הסובלות מסוכרת או נשים הנוטלות גלולות למניעת הריון צריכות להיות זהירות ומודעות במיוחד לאפשרות זיהום בנרתיק וזריזות במיוחד לטפל בו, מכיוון שאצלן אי טיפול בבעייה עלול לגרור השלכות בריאותיות מסוכנות יותר.

דרכים למניעת זיהום וגינוזיס בקטריאלי

כדי למנוע מראש זיהומים בנרתיק ולהפחית מאד את הסיכוי שיתרחשו הכרחי לשמור על ניקיון האזור, על רמת החומציות הנכונה של העור באזור האינטימי ועל רמת הלחות המתאימה לאזור. ניתן לעשות זאת על בעזרת שטיפה אינטימית ייעודית, המותאמת במדוייק לרמת החומציות של הנרתיק והפות ושומר עליהם נקיים ובריאים. ייבוש מלא במגבת נקייה לאחר הרחצה יסגור עניין ויוודא שהאזור האינטימי שלך הגייני ובעל ניחוח נעים. הכי קל ופשוט, אל תשכחי להוסיף לרשימת הקניות שלך!

למידע נוסף אודות שטיפה אינטימה מבית JezV – לחצי כאן

חזור לNews
Email WhatsApp Print Facebook