המגזין

03:17 PM
האם פטרייה בנרתיק גורמת לריח רע?

האם פטרייה בנרתיק גורמת לריח רע?

פטרייה בנרתיק היא תופעה נפוצה מאד, ונשים רבות החוות הופעת ריח רע מהנרתיק סבורות שאולי מדובר בזיהום פטרייתי. האם הן צודקות?

מה גורם לזיהום פטרייתי בנרתיק?

על פי נתונים שנאספו בכל העולם, שלוש מתוך כל ארבע נשים ילקו בזיהום פטרייתי בנרתיק בשלב כלשהו בחייהן. צמיחת יתר פתאומית של פטריות בנרתיק נגרמת לרוב עקב חוסר איזון של החיידקים החיים בו באופן טבעי. סיבות שונות גורמות לאוכלוסיית חיידקי הנרתיק הטבעית לצאת מאיזון, והן כוללות נטילת גלולות למניעת הריון, הריון, פגיעה כלשהי במערכת החיסונית של האשה, נטילת אנטיביוטיקה ועוד.

מהם התסמינים האופייניים למצב של פטרייה בנרתיק?

לפטרייה בנרתיק תסמינים שונים אצל נשים שונות, אך רוב הנשים חוות אחד או יותר מן התסמינים הבאים – תחושת צריבה או נפיחות של הפות, כאב או צריבה בזמן מתן שתן, כאב או צריבה בזמן קיום יחסי מין, כאב כללי של אזור הנרתיק ו/או הפרשה סמיכה ולבנה מן הנרתיק. חומרת התסמינים גם היא משתנה בין אשה לאשה. בכל מקרה שבו את חווה אחד מן התסמינים הללו יש לפנות לבדיקה אצל רופאת הנשים שלך כדי לוודא מהי הסיבה להם ולקבל טיפול מתאים.

לקטלוג המוצרים של JezV לאיזור האינטימי – לחצי כאן

מה גורם לריח רע מן הנרתיק?

ריחות רעים מן הנרתיק נגרמים בשל מגוון רחב של סיבות בריאותיות, ולפעמים גם תזונתיות או נפשיות. צמיחת יתר של חיידקים, למשל, המכונה בשפה הרפואית “וגינוזיס בקטריאלי”, עלולה לגרום להופעת ריח אופייני מהנרתיק הדומה לריח דגים. זיהום מסוג אחר נקרא “טריכומוניאזיס”, והוא מועבר במגע מיני. אחד הסימפטומים של זיהום זה היא הופעת הפרשה נרתיקית בעלת ריח בלתי נעים.

גם להזעה השפעה על הריח העולה מן הנרתיק. אזור הנרתיק מזיע הרבה יחסית, מכיוון שיש בו הרבה בלוטות זיעה וזקיקי שיער. הנרתיק הוא אמנם בעל יכולת ניקוי עצמי, אך אם לא נשמור על הגיינה, במיוחד לאחר הזעה, הוא עלול להדיף ריח לא נעים.

טמפון שנשכח בנרתיק למשך שעות ארוכות עלול אף הוא להיות הגורם לריח רע מן הנרתיק. כדאי לדעת שהדבר גם מסוכן מאד, ועלול לגרום לגוף להיכנס למצב של הלם. למרבה הצער, נגרמו בארץ ובעולם מקרי מוות של נשים עקב אי החלפה תכופה של טמפון.

דווקא זיהומים פטרייתיים אינם גורמים לרוב לריחות נרתיקיים בולטים, מה שמבדיל אותם כאמור מזיהומים אחרים בנרתיק. אם מתפתח ריח עקב פטרייה בנרתיק, הוא בדרך כלל די עדין וקל. לכן אם את מבחינה בריח בלתי נעים מן הנרתיק שלך סביר להניח שדווקא אין מדובר על פטרייה וגינלית.

טיפול בזיהום פטרייתי בנרתיק

נשים רבות מנסות לטפל בפטרייה בנרתיק שלהן בעצמן. אבל על פי מחקרים, שתיים מתוך שלוש נשים הקונות תרופות לטיפול בפטרייה וגינלית לא באמת סובלות ממנה. אם אינך בטוחה שיש לך זיהום פטרייתי, פני לרופאה שלך. היא תוכל לברר את העניין ולהמליץ על אפשרויות טיפול.

זיהומי פטרייה פשוטים מטופלים באמצעות קרם אנטי פטרייתי, טבליה, או נרות המוכנסים לנרתיק במשך יום עד שלושה ימים. ייתכן שתזדקקי לטיפול אחר אם הזיהום חמור יותר, אם הוא חוזר מעל לארבע פעמים בשנה, אם את בהריון או אם את סובלת ממחלה אוטואימונית. במקרים אלו הטיפולים האפשריים הם משך ארוך יותר של שימוש בקרם או נרות, עד 14 יום, תרופות הניתנות דרך הפה ומספר אפשרויות נוספות.

כיצד למנוע ריח בנרתיק?

החליפו בגדי כושר מיוזעים ובגדי ים רטובים בהקדם האפשרי. לבשו תחתוני כותנה – בד “נושם” מנדף זיעה. לבשו בגדים רפויים ולא צמודים ככל הניתן. יש לשטוף את האזור באופן קבוע עם סבון עדין, רצוי סבון מיוחד לאזור האינטימי של חברת ג’ז אינטימה, המורכב מתמציות צמחים טבעיות ומותיר את האזור האינטימי נקי, יבש ובעל ריח נעים ועדין.

חזור לNews
Email WhatsApp Print Facebook